Fireworks! - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Esther Verlouw - WaarBenJij.nu Fireworks! - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Esther Verlouw - WaarBenJij.nu

Fireworks!

Door: estherverlouw

Blijf op de hoogte en volg Esther

06 November 2011 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Lieve iedereen,

Het is weer zondag, dat betekent dus dat het tijd is voor een verslagje van mijn kant.

Het is weer een beweeglijke week geweest. Die Engelsen houden altijd wel van een feestje, dit blijkt dus ook weer uit de afgelopen week. Afgelopen maandag was het officieel Halloween. Al had ik het de zaterdag voor Halloween al gevierd, was ik toch benieuwd hoe Halloween hier écht zou zijn! Op maandag stroomde de stad vol met verklede mensen, de een nog lelijker opgemaakt dan de ander. Hoewel het in Amerikaanse films overkomt dat de dresscode voor Halloween zo sletterig mogelijk is, hier in de UK gaat het erom om zo griezelig en gruwelijk mogelijk eruit te zien. Like that idea!

Dinsdag was het de eerste dag van November. Halloween is voorbij, nu wordt het weer tijd voor het volgende feest! Op deze dag werd de kerstverlichting in de stad officieel “aangestoken”. Voornamelijk door Oxford Street en Regent Street hangt de kerstverlichting: klokjes, dobbelstenen, kerststerren, ga zo maar door.
De ceremonie zelf was niet veel aan: er werd veel tijd gerekt en de performances waren niet goed te horen, aangezien het geluid nogal bagger was. Maar, na het optreden van the Saturdays gebeurde het toch echt! Een vuurwerkshowtje maakte het helemaal af. Toch mooi om zulke dingen mee te maken!

Woensdag was de dag van de meeting in de British Library. Dit keer zonder Nienke, dus hebben Kim, Claudia en ik deze mogen “leiden”. Paul, Katrina en Moona waren erbij dit keer. Zeker gelukkig dat Paul erbij was! Hij is ook een van de interpreters van de groep, dus zonder hem zouden we met 2 dove meiden zitten terwijl wij helemaal geen gebarentaal kunnen. Dat zou toch knap lasting zijn geweest… Bless you Paul! Tijdens de vergadering hebben we gebrainstormt over de opties voor onze interactieve seminar.. Ook hebben we het over de toekomst van Skyway Programs gehad en welke potentiële kandidaten de job van Nienke over kunnen nemen. Het blijft spannend dus! Momenteel houden wij ons bezig met fondsenwerving voor de volgende Sencity in London en de fondsenwerving voor mogelijke toekomstige projecten in derdewereldslanden. Ondertussen zijn we ook op zoek naar een nieuw projectteam en bezig met de voorbereidingen van de seminar. De tijd vliegt dus!

Ondertussen blijf ik diehard sporten hier, zowel bij het kantoor als daarbuiten. Vrijdag ben ik na het werk naar het “East End” geweest om te badmintonnen. Leuk om daar vanuit de bus een beetje rond te kijken, in dat deel van de stad was ik nog nooit geweest namelijk. Daar mocht ik wel blij mee zijn in principe: dit zijn dus de meest pauper wijken van heel London. Het is alsof je in het Midden-Oosten terrecht bent gekomen.
Een paar wijken verder had ik afgesproken met Georgi, met hem ging ik badmintonnen. Zeker weer leuk om die gozer te zien, hij is altijd vrolijk! We hebben ongeveer 2 uur gespeeld die middag, heerlijk. Ik had al een tijdje niet meer gebadmintont, dus had het erg gemist moet ik zeggen! Ik was een beetje bang dat Georgi een badminton “master” zou zijn, maar dat viel mee gelukkig. We hebben spannende wedstrijden gehad en elkaar goed laten rennen en duiken om de shuttle te redden. We zaten gelukkig op één lijn met spelen. Hij heeft me ook een paar dingetjes kunnen leren, wat toch altijd leuk is.

Toen ik ‘s avonds eenmaal thuiskwam na het avontuur, voelde ik het in m’n keel: ik was ziek aan het worden. Vroeg naar bed dus, in de hoop dat ik zaterdag weer beter zou zijn. Gisteren was namelijk “5th of November”, nóg een feestdag! Op deze dag, Bonfire Night, wordt het feit gevierd dat een terrorist the Houses of Parliament wilde opblazen, maar faalde. Geweldig toch, zo’n feestdag?
Ook al was ik dus een beetje grieperig zaterdag, kon ik het feest toch niet overslaan. We zijn met een groep naar Battersea Park gegaan voor de firework display. Daar heb ik het “intense British queueing”, zoals Beccy zei, leren kennen. Maar liefst 3 kwartier in de rij gestaan voor Fish & Chips! Gelukkig was het wel de moeite waard achteraf. Om 7 uur werd de Bonfire aangestoken, gevolgd door een vuurwerkshow mét muziek om half 8. Ze hadden een mooie playlist, in ieder liedje kwam het woord “fire” voor. De show zelf was ook prachtig, hij was gegeven door het bedrijf dat ook firework shows doet voor Disneyland en het Thames Festival. Na de show ben ik toch maar direct naar huis gegaan, tijd om een beetje uit te zieken.

Vandaag heb ik het lekker rustig aan gedaan. Heb een wandeling gemaakt door Crystal Palace Park en ben een beetje gaan winkelen. Daarnaast heb ik een zeer hechte relatie met mijn bed de laatste dagen, haha. Vanavond ga ik dan ook maar vroeg naar bed, hopelijk kan ik morgen weer een frisse start maken!

Hoe gaat het daar in Nederland? Daar wordt nu ook gefeest neem ik aan, paardenmarkt in Hedel! Hou me a.u.b. op de hoogte hoe dat feestweekend jullie is vergaan, haha! Ben erg benieuwd naar de verhalen.

Veel liefs en tot snel!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esther

Actief sinds 22 Juli 2011
Verslag gelezen: 111
Totaal aantal bezoekers 18232

Voorgaande reizen:

14 Januari 2016 - 15 April 2016

Indochina

10 Oktober 2015 - 05 December 2015

Cambridge Proficiency in Malta

24 Juli 2012 - 14 Augustus 2012

Arizonian Adventures!

08 September 2011 - 31 Maart 2012

London Life

23 Juli 2011 - 18 Augustus 2011

Rondreis Indonesia

29 April 2009 - 25 Mei 2009

English Course Brighton, UK

Landen bezocht: