Madness! - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Esther Verlouw - WaarBenJij.nu Madness! - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Esther Verlouw - WaarBenJij.nu

Madness!

Door: estherverlouw

Blijf op de hoogte en volg Esther

29 Januari 2012 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Hallo iedereen,

Het volgende verslag is een beetje vertraagd, hij is namelijk van vorige week zondag ;) Maar bij deze wilde ik hem toch nog plaatsen, aangezien het een geweldig weekend was met mijn oude vriendinnen:

Hoe gaat het daar? Er is alweer een week voorbij, wat betekent dat het tijd is voor de wekelijkse blog, die ik dit keer opdraag aan m’n lieve vriendinnen! Ze zijn afgelopen weekend een paar daagjes op visite geweest, wat in een druk maar gezellig gekkenhuis resulteerde. Hartstikke tof dat jullie langs zijn geweest, ik he been super tijd gehad!

De rest van de week is ook erg vlotjes verlopen, ik heb het idee dat hier in London een tijdversneller is... Voor je het weet is de dag omgevlogen.
De week ben ik lekker begonnen met werken, wat gelukkig vlotjes ging. We zijn momenteel bezig met de laatste voorbereidingen van onze evaluatie seminar van het Sencity event, waar alle partners en contacten voor zijn uitgenodigd. Normaal gesproken zijn seminars best formeel, maar deze keer wilden we er iets speciaals, leuks en interactiefs van maken. Ik ben bezig geweest met de inhoud van de seminar en Communications & PR, dus heb het erg druk gehad afgelopen week. Zo gaat de tijd nog sneller. Afgelopen woensdag hebben we alweer onze laatste team meeting gehad in de British Library... Bizar om gewoon al 1,5 week voor vertrek van een aantal dingen afscheid te nemen. De team meeting ging goed en we kijken uit naar de uitvoering van onze seminar. De voorbereidingen leiden er wel toe dat ik het erg druk heb de laatste week in London.... Maar komt allemaal goed!

Afgelopen donderdag ben ik naar een pub quiz geweest samen met Jaleh en Maria. Deze pub was in Oost London en niet zomaar een pub: het was de oudste muziekhal ter wereld. Als je de venue ziet, weet je wat ik bedoel. Gaten in het plafond, gaten in de vloer en een eeuwenoud uiterlijk. Het was een sfeervol gebouw. De quiz zelf was erg grappig, ons team “Red Butt Baboons” was alleen enorm slecht... We hebben veel valsgespeeld en zijn één na laatste geworden. Anyway, toch een leuke avond gehad en redelijk wat geleerd over London, sport en geologie.

Vrijdagavond was het dan zover, de meiden kwamen aan in London! Hun transfer vanuit het vliegveld kwam rond een uur of 9 aan op Baker Street, waar we eerst nog even een broodje hebben gehaald om de honger te stillen. Daarna zijn we direct doorgegaan naar de pub om hun aankomst te vieren. Uiteraard hebben we daar de standaard Engelse bevolking kunnen spotten, wat wel erg leuk is. Van oude gokverslaafden tot dikke vrouwen in gewaagde kleding.
Hierna zijn we doorgereisd naar het appartement, het begon toch laat te worden. Daarna hebben we als een roos geslapen om de volgende dag weer lekker vroeg op te staan...

Het weekend had een druk programma, London zien binnen 2 dagen is een pittige taak waar wel wat uithoudingsvermogen voor vereist is!
Zaterdagochtend zijn we begonnen op Borough Market bij London Bridge, waar we lekker hebben rondgestruind en veel voedsel bekeken en geproefd. Daarna nog even een wandeling gemaakt over London Bridge en rondgekeken, waarna we met de klassieke buslijn door zijn gegaan naar Trafalgar Square. Vanuit hier kon onze grote shoptocht beginnen. Direct op Trafalgar Square had Britt al laarzen kunnen scoren, een goed begin dus!
De volgende stappen waren Piccadilly Circus, Regent Street en Oxford Street. Hier kan je alleen al een dag zoet mee zijn... Uiteraard konden we de bijzondere winkelketens niet overslaan.. Ook de Hamelys Toy Store moest meegenomen worden. We voelden ons net weer een kind toen we die winkel binnenkwamen, je kijkt je ogen iedere keer weer uit daar!
Daarna kwam onze grootste missie van de dag: de Primark. De winkel in Oxford Street is eigenlijk niet te doen qua drukte, vooral in het weekend niet. Bepakt met toeristen hebben we ons er toch doorheen gejaagd en ieder leuke dingen kunnen kopen! Ik hoef dus voorlopig niet meer in de Primark te komen....

Na ons shopavontuur waren we van plan nog naar de violisten in Covent Garden te gaan kijken, dit werd hem door de drukte helaas niet. In plaats daarvan hadden we gereserveerd om te eten bij Tiger Tiger, daar wilden we uiteindelijk toch ook gaan stappen die avond. Ook was het eten en drinken in januari 50% afgeprijsd, een win-win dus! We zijn dus eerst even naar huis gegaan om ons op te frissen, daarna direct weer terug de stad in voor Tiger Tiger.

Voor een prikje hebben we hier heerlijk gegeten en gedronken, het was goed bevallen.
Hierna zijn we gaan clubben, op de echte Engelse manier... We hebben alle zalen van de TigerTiger gezien en er optimaal van genoten, geweldige club als je met zo'n clubje bent! In het 70s gedeelte hebben we zelfs de polonaise gelopen met half gay London, briljant! De rest van de avond hebben we goed genoten, al zijn we niet tot het bittere eind doorgegaan: de volgende dag wilden we nog genoeg zien en doen.

Zondag bestond uit een bezoek aan Knightsbridge: Harrods en de local Top Shop. Hierna zijn we doorgegaan naar Camden Town voor de Lockheart and Stables market, waar iedereen zijn ding kon doen. Enorm leuke dingen verkopen ze daar, je wilt alles hebben. We zijn naar de bizarste winkel van London geweest: Cyberdog.
Na het shoppen zijn we voor een oppeppende koffie gegaan bij Costa's, heerlijk. Vanuit hier zijn we doorgereisd naar Leicester Square, waar we ons laatste avondmaaltje hebben gedaan. Na deze lekkere maaltijd bij Yates, zijn we een rondje gaan lopen door China Town en werd het alweer tijd om een paar uurtjes slaap te pakken, zondagnacht ging mijn bezoek namelijk alweer naar huis. Enorm brak hebben ze London verlaten, maar wel met een voldaan gevoel. We hebben alles uit onze tijd samen gehaald!