Feeling Christmassy - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Esther Verlouw - WaarBenJij.nu Feeling Christmassy - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Esther Verlouw - WaarBenJij.nu

Feeling Christmassy

Door: estherverlouw

Blijf op de hoogte en volg Esther

18 December 2011 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Lieve iedereen,

Alles goed daar? De tijd gaat wel erg snel de laatste tijd, het is alweer bijna kerst! Afgelopen week is ook echt voorbij gevlogen.

Op stage loopt alles lekker, heb de slag nog steeds te pakken en ben (eindelijk) gewend aan het gebrek aan structuur en alles in eigen handen te hebben. Ook erg leerzaam moet ik zeggen!

Om het kerstgevoel te behouden hier, zijn we maandagavond met de Nederlanders naar de kerstmarkt bij Southbank geweest. Ik was hier al eerder geweest met Lucas, erg gezellig. Het marktje is alleen niet zo groot,zeker vergeleken met Hyde Park Winter Wonderland, die is echt gigantisch! Achteraf zijn we toch naar Hyde Park geweest aangezien we na 10 minuten al de hele markt hadden gezien. Daar lekker een warme choco (met mini-marshmallows!) gedronken en gezellig gekletst. Het was bar weer: enorme windstoten en veel regen. Halverwege December, we krijgen eindelijk herfst hier in Engeland ;) Na die hete zomerdagen in Oktober kijk ik nergens meer van op.

De dagen daarna verliepen lekker, heb het druk gehad met stage. Dinsdag heb ik Nienke geholpen met inscannen van expenses en invoices voor Sencity, aangezien de fondsen al deze kosten moeten zien uiteraard. sMiddags werd het tijd voor een meeting met Andrew Hadley van Momentum, een partner van Skyway Programs. Zij organiseren trainingprogramma’s voor jongeren om zichzelf te ontwikkelen d.m.v. een leadership course of iets dergelijks. Een hele lieve en behulpzame man! We hebben lekker een kopje thee gedronken terwijl hij ons adviseerde over de toekomstige fondsen voor de volgende Sencity. Ook zijn we uitgenodigd voor Momentum’s kerstborrel aanstaande woensdag, ben benieuwd!,

De rest van de week verliep redelijk rustig, eindelijk weer een skype gesprek gehad met Anne, gesport in het fitnesszaaltje in het hotel en weer een Sencity team meeting in de British Library.
Donderdag was de laatste dag voor Kim, dus hebben we met zn 3en een kerstmaaltje gemaakt van de spullen die we nog in huis hadden liggen. Het toetje was zelf gemaakt door Kim: chocolate fudge cake! Lekker... Later die avond kwamen Rokus en Twan nog langs om afscheid te nemen van Kim. Nu ben ik nog een weekje home alone en dan ben ik ook alweer naar huis voor kerst... De tijd gaat stiekem toch wel snel nu!

Van het weekend heb ik dus nog vanalles ondernomen, aangezien het toch een van de laatste weekenden wordt hier in London. Wanneer ik weer terug ben na oud&nieuw, heb ik nog 3 weekenden hier... Gaat bizar snel!
Vrijdag heb ik m’n eerste echte gig meegemaakt hier. Samen met Twan ben ik naar 100 Monkeys geweest, enorm gaaf bandje! Ze speelden erg goed live en waren lekker gek op ‘t podium. Heel interactief ook met hun fans, super! Het was ook echt het kleinste zaaltje waar ik ooit een gig heb meegemaakt. Kleinere venues vind ik altijd leuk voor een concert, maar bij dit zaaltje kon je gewoon de bandleden bijna aanraken, zo dichtbij stond je. Aangezien Jackson Rathbone (Jasper Cullen in Twilight) in de band zit, waren er veel kleine fangirls, wat het makkelijker voor mij maakte om de band goed te zien! Ik was voor het eerst een van de langste mensen daar, haha!

Zaterdag wilde ik op pad gaan naar het Victoria & Albert museum, dit is door tijdgeprek ‘m helaas niet geworden.. Staat nog op het lijstje dus! Wel ben ik nog naar Covent Garden geweest om m’n reward van Vodafone op te halen, een doos chocolade! Dat zijn nou mooie acties... ‘s Avonds werd het tijd voor een multi culti dinner bij Maria en Emese thuis.. We zouden hebben afgesproken wie welk deel van de maaltijd zou maken, maar dit is er niet van gekomen. Ik had m’n fles whisky mee met knoflookbrood als voorafje. David en Nienke waren verantwoordelijk voor de toetjes, Jaleh voor de salade. Het hoofdgerecht was bereid door Emey, Mishy, Maria en Felix en was toch best wel een Hollands kostje! Wortels, vlees en aardappelen...
We hebben het enorm gezellig gehad, de avond vloog weer voorbij...

Zondag was het tijd om nog iets van het to-do lijstje af te strepen: naar Notting Hill gaan! Samen met Claudia zijn we naar deze mooie wijk gegaan om de blauwe book shop van de film te vinden. Uiteraard hadden we 'm gevonden en zijn we ervoor gaan poseren..! Een beetje jammer dat het nu een kledingwinkeltje is, maar goed, het gaat om het idee... De rest van Portobello Road was erg leuk om te zien, veel leuke winkeltjes, zeker voor het vrouwelijke publiek uiteraard... Op het einde van Portobello Road kwamen we een kraampje op het marktje tegen waar ik toch voor moest omdraaien... Verkochten ze daar nou pepernoten?! Ja dus... Even met het vrouwtje van het kraampje staan praten, die bleek een Nederlandse man te hebben. Ze gaf ons zelfs nog een gratis zakje pepernoten, briljant! Claudia en ik hebben op de terugreis in de bus dus nog lekker zitten snoepen.. Je maakt hier af en toe typische dingen mee...

Ik vind het verslag voor deze week alweer lang genoeg. Daarbij zie ik jullie over 4 dagen alweer, waar ik naar uitkijk! Tot heel snel allemaal! :)

Love, Esther

  • 19 December 2011 - 09:17

    Inge:

    Heey Es,

    Weer een leuk verhaal!
    Het schiet nu erg op! Heb er zin in!
    Tot snel en nog een fijne week!

    xxx Inge

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esther

Actief sinds 22 Juli 2011
Verslag gelezen: 175
Totaal aantal bezoekers 18232

Voorgaande reizen:

14 Januari 2016 - 15 April 2016

Indochina

10 Oktober 2015 - 05 December 2015

Cambridge Proficiency in Malta

24 Juli 2012 - 14 Augustus 2012

Arizonian Adventures!

08 September 2011 - 31 Maart 2012

London Life

23 Juli 2011 - 18 Augustus 2011

Rondreis Indonesia

29 April 2009 - 25 Mei 2009

English Course Brighton, UK

Landen bezocht: