Sinterklaas op bezoek in London! - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Esther Verlouw - WaarBenJij.nu Sinterklaas op bezoek in London! - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Esther Verlouw - WaarBenJij.nu

Sinterklaas op bezoek in London!

Door: estherverlouw

Blijf op de hoogte en volg Esther

12 December 2011 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Lieve iedereen,

Hoe gaat het met jullie? Een gezellige Sinterklaasviering gehad? Ook al dacht ik dat ik hier Sinterklaas zou gaan missen, is het hier toch last-minute gevierd. De ouders van Claudia hadden ons getrakteerd op een etentje bij de Wetherspoon en een film in de bioscoop! Toch een leuke manier om 5 december door te komen. We zijn naar The Big Year geweest, een film met o.a. Jack Black. Met hem erin kan de film niet tegenvallen. Het was een beetje een hersenloze film, maar wel enorm grappig.

Na 5 december was de Sinterklaasviering nog niet voorbij... De Eindhovense jongens hadden het idee om ieder een paar cadeautjes van 1 a 2 pond te kopen en deze te “verloten” door middel van een dobbelspelletje. Zij hadden nog een paar vriendinnen van ze uitgenodigd, ik had Petri ook meegevraagd. Uiteindelijk zijn we met in totaal 8 Nederlanders Sinterklaas gaan vieren. Vreemd, als je zo in een ander land zit! Het contact leggen met andere Hollanders gaat erg makkelijk hier, het is net een kleine community. Erg leuk, maar ik wil ook nog contact houden met m’n internationale vrienden, anders kon ik net zo goed stage gaan lopen in Nederland. Ik heb David, Jaleh en Emey nog gecontact maar, Londens als ze zijn, hadden ze het te druk om weer af te spreken. That’s London life! De Sinterklaasviering was in ieder geval gezellig, zo is de traditie in ieder geval niet verbroken.

Wat stage betreft, vliegt de tijd ook voorbij de laatste tijd. Ik ben eindelijk goed op dreef en heb plezier in het stage waarin we nu zitten: dingen ondernemen. Het organiseren van de seminar betekent dat we nu niet constant achter de computer moeten zitten en onderzoek horen te doen, het is nu ook tijd om naar buiten te gaan, contacten te leggen en allerlei dingen te ondernemen. Dat vind ik toch erg leuk altijd. Afgelopen donderdag hadden Kim en ik een meeting met Juan Toledo, een kennis van Ronald. Hij heeft bij the British Council gewerkt en kon ons adviseren over de fondsen van Youth In Action die door British Council worden gegeven. Juan werkt nu bij Radio Aculco, een radio die serieuze onderwerpen aansnijdt en de “minderheid” van de maatschappij op te lichten. Juan zelf was een hele vriendelijke en behulpzame man, hij stelde zelfs voor dat we onze evenementen konden promoten op zijn radioprogramma. Komende week ontmoeten we hem weer als het goed is, waar ik erg zin in heb.

Donderdagavond hebben we een klein huisfeestje/filmavondje gehouden en de Nederlandse kennis uitgenodigd, er stond tenslotte nog genoeg bier in de koelkast dat anders toch niet op zou komen. In onze kerststemming hebben we Love Actually gekeken, wat niet zo goed aansloeg bij de mannen, maar goed.

Vrijdag hadden we een meeting met Nienke om onze plannen voor de seminar te bespreken. Dit verliep allemaal vlotjes, dus dat loopt lekker. ‘s Avonds hadden we gepland om naar de Roller Disco te gaan met het Sencity team, toch heel leuk aangezien het team buiten de vergaderingen ook weinig contact heeft. We hadden al tig mailtjes de deur uit gedaan om iedereen uit te nodigen voor de disco, helaas is er naast Nienke maar één iemand op komen dagen, Paul! Wel erg gezellig altijd met hem, vooral als hij op rolschaatsen staat. Een beetje angstig was ie, maar hij kwam er goed mee weg! Op sommige liedjes stond hij zelfs te sign dancen (gebarentaal)!
De roller disco was enorm gaaf, zoiets moet ik vaker doen! Ik ben zelf niet zo goed op rolschaatsen, maar het is alleen al leuk om een paar rondjes te skaten, te dansen en vooral te kijken naar andere mensen. Aardig wat mensen daar kwamen er wekelijks, dat zag je. Heel leuk om die mensen hun talenten te zien tonen op die gave discomuziek.

Zaterdag was de dag van de waarheid: de huisbaas van het appartement zou langskomen om te praten over het huurcontract.
Ik zal het eerst eventjes uitleggen. Een paar weken geleden hebben een hele mooie brief op hebben gesteld naar de examencommissie van school om onze “placement abortion” aan te vragen (transfer naar het kantoor in Rotterdam per 1 februari). Dit zou 13 december op school overlegd worden en ongeveer een week na het overleg zouden we pas een antwoord krijgen. Afgelopen week hebben we het nieuws gekregen dat onze aanvraag goedgekeurd is! De enige voorwaarde die er dan nog zou zijn was het huren van het appartement: we hadden tenslotte een contract getekend dat tot 20 maart zou lopen. De huisbaas kwam zaterdag aan het eind van de middag om naar het contract te kijken en over de situatie te spreken.
Toen hij binnen was, heb ik de situatie uitgelegd en vroeg hij om het huurcontract. Tijdens het doorbladeren van het contract zat hij nog tegen ons te ouwehoeren, hij heeft amper naar het contract gekeken. Direct zei hij dat het mogelijk was om eerder te stoppen met huren: aangezien de Olympische Spelen eraan kwamen, zou de huur in bijna alle plekken in London omhoog gaan. Hij verdient er dus ook meer aan om ons eerder het appartement te laten verlaten. We kunnen het zelfs tot 1 februari huren in plaats van 20 januari, geweldig!
Ik ben enorm blij met dit nieuws... Nu wordt het eerst tijd om de situatie met Ronald en Nienke te overleggen voordat de volgende stappen genomen gaan worden. Er moet nog wel wat geregeld worden: stufi, OV-vergoeding, school... Maar dat gaat allemaal goed komen! Ik hou jullie op de hoogte van de ontwikkelingen hier. Daarbij zie ik jullie over 1,5 week ook weer! Ik ben stiekem al begonnen met het pakken van m’n koffer, de cadeautjes zitten er al in, haha! Ik kijk er erg naar uit om de kerst met jullie te vieren!

Liefs, Esther