December has come… - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Esther Verlouw - WaarBenJij.nu December has come… - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Esther Verlouw - WaarBenJij.nu

December has come…

Door: estherverlouw

Blijf op de hoogte en volg Esther

04 December 2011 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Lieve iedereen,

Stiekem vliegt de tijd toch wel voorbij.. Het is al weer December! Hopelijk hebben jullie een fijn Sinterklaasweekend. Geniet ervan! Ik moet eerlijk zeggen dat ik dacht dat ik het feest niet zo zou missen, maar als je voor wat langere tijd in het buitenland zit, leer je dat soort dingen juist waarderen van je land. Net zoals de kroketten en worstenbroodjes, haha. Laat me weten hoe de Sinterklaasviering was!

Afgelopen week is enorm snel gegaan. Dat komt deels omdat we wat meer structuur hebben gekregen in het werk, dat is wel erg fijn moet ik zeggen! We hebben voortaan iedere week een meeting met Nienke om de vooruitgang te bespreken, vragen te stellen en vooruit te plannen. Erg fijn, Nienke is erg duidelijk in het verschaffen van info dus erg behulpzaam! Wij kunnen nu fijn verder met ons project gelukkig.

Nu de afgelopen week… Maandag was de lancering van de Nokia Lumia 800, en daar wilden ze iets speciaals van maken. Deadmau5 kwam optreden bij Millbank Tower, aan de Lambeth Bridge. Op de toren werd een half uur lang 4D projecties gedaan, terwijl hij zijn show deed. De projecties waren op sommige momenten erg gaaf! Heel speciaal om zoiets bij te wonen. Wel jammer van de muziek, ze hadden de boxen namelijk op de verkeerde plek gezet waardoor veel mensen de muziek amper konden horen. David en Maria hebben ongeveer alles opgenomen op camera, dus toch wel leuk om terug te zien later.

Dinsdag en woensdag bestond vooral uit veel werken en potentiëles ponsororganisaties nabellen. Dit valt toch vies tegen om te doen in de UK, ze zitten namelijk vast aan hun eigen procedures en zijn er niet zo op ingesteld om een babbeltje te maken met een organisatie en een relatie op te bouwen. Voor de fondsenwerving wordt het dus puur applicatieformulieren invullen, deze laten controleren en hopen dat we door de selectie heenkomen. Best tricky, er gaat namelijk veel aandacht in zitten en zonder enige zekerheid is dat toch niet zo fijn. Wordt vervolgd dus!

Donderdag zijn Kim en ik na stage op pad gegaan naar Bethnal Green. Daar hadden we afgesproken met twee jongens uit Eindhoven die we de vorige week hadden ontmoet op de Erasmusparty. We hebben daar wat gedronken met ze in de local pub en gezellig gekletst over het leven in London en onze Nederlandse roots ;). We zijn die avond nog verhuisd naar een andere pub, wat wel erg leuk was! Het was een Ierse pub waar ook echte traditionele muziek live werd gespeeld. Het barpersoneel stelde zich voor en maakte een babbeltje en we kregen een gratis kommetje chips toen we gingen zitten. Ierse gastvrijheid! We hebben zitten kijken naar de muzikanten, het was een heel orkest. Gitaar, violen, fluiten, banjo, vanalles zat ertussen. Was wel erg leuk om te zien. De muzikanten drunken daarbij ook Guinness of whisky. Wel een beetje stereotype!

Vrijdag zijn we met z’n allen wezen stappen in de Tiger Tiger op Haymarket. We waren toch benieuwd naar die club en we waren met een leuke groep. Ik moet zeggen, ik heb een hele leuke avond gehad, maar zoiets doe ik niet meer. Bij binnenkomst 10 pond entrée, 2 pond garderobe en ik heb 3 pints gekocht. Ik was 30 pond kwijt in totaal. Dat is niet zo leuk, dus dat wordt voortaan maar in de pub in Crystal Palace zitten! Is toch iets goedkoper en zeker zo leuk als een club. Maar toch leuk om dat soort dingen meegemaakt te hebben uiteraard!

Zaterdag heb ik een keer heerlijk uitgeslapen, daar was ik inmiddels wel aan toe. Ik sliep de laatste tijd al niet zo goed, dus het weekend is lekker om een beetje bij te tanken van de drukke stad. ‘s Middags ben ik met Claudia en Kim wezen kerstshoppen op Oxford Street, grote chaos! Veel meer mensen hadden hetzelfde idee blijkbaar. Na wat inspiratie opgedaan te hebben voor kerstcadeaus, ben ik doorgegaan naar Poplar, oost London. Daar wonen Emey, Mishy, Maria, Felix en hun Nederlandse huisgenoot Nienke. We vierden daar de verjaardag van Jaleh. Dat was niet moeilijk dus, ik had wat Hoegaarden voor haar meegenomen. Ze is verzot op Belgische en Nederlandse bieren.
Op het feestje hebben we zelf creatief sushi gemaakt en gegeten. Dit ging gepaard met redelijk wat shotjes palinka, een Hongaarse perenlikeur. Na onze heerlijke sushi maaltijd, zijn we aan de tea-tasting begonnen. Iedereen had zijn eigen thee meegenomen om te laten proeven. We hebben hier een contest van gemaakt door iedere thee te beoordelen van 1 tot 5. De Indische chai latte van Felix had gewonnen, gevolgd door de Hongaarse kruidenthee van Mishy. Mijn appel-kaneel thee en camomile zaten ergens in het midden van de beoordeling.

Vandaag heb ik lekker rustig aan gedaan, een filmpje gekeken, boodschapjes gedaan en een wandeling gemaakt door Crystal Palace. Ook fijn om een dagje rust te hebben tussen die chaos.
Morgen is het Sinterklaas, ik ben benieuwd wat hij jullie zal brengen. Wij gaan het hier ook vieren, met pepernoten en een paar kleine cadeautjes voor ieder.
Al jullie verhalen en nieuwtjes uit Nederland zijn ook welkom natuurlijk, ben erg benieuwd hoe het daar gaat! Gelukkig gaat het hier beter sinds de week van het vertrek van Lucas, dat is wel positief. Ik denk nog wel veel aan jullie hoor!

Tot snel en de groeten aan de Sint.

Liefs, Esther

  • 06 December 2011 - 18:36

    Anne:

    Lieve Es,
    Wat schrijf je toch leuke verhalen en erg leuk om steeds weer te lezen! Ik mis jou ook en ben oook heel blij als je er weer bent in december! Sinterklaas is goed verlopen hier, leuk datje ook nog wat pakjes had gehad! Nog even volhouden diehard, XX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esther

Actief sinds 22 Juli 2011
Verslag gelezen: 184
Totaal aantal bezoekers 18232

Voorgaande reizen:

14 Januari 2016 - 15 April 2016

Indochina

10 Oktober 2015 - 05 December 2015

Cambridge Proficiency in Malta

24 Juli 2012 - 14 Augustus 2012

Arizonian Adventures!

08 September 2011 - 31 Maart 2012

London Life

23 Juli 2011 - 18 Augustus 2011

Rondreis Indonesia

29 April 2009 - 25 Mei 2009

English Course Brighton, UK

Landen bezocht: