7 weeks… - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Esther Verlouw - WaarBenJij.nu 7 weeks… - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Esther Verlouw - WaarBenJij.nu

7 weeks…

Door: estherverlouw

Blijf op de hoogte en volg Esther

30 Oktober 2011 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Lieve iedereen!

Hoe gaat het met jullie? Hier in London gaat het nog steeds goed, er zijn alweer 7 weken voorbij… Afgelopen week heb ik het redelijk rustig gehad. Aan de ene kant niet verkeerd, aan de andere kant toch een beetje saai, ik mis dat stukje uitdaging dat ik altijd toch wel nodig heb.
Aan het begin van de week zijn we met het team goed aan de slag gegaan voor het project: gebrainstormd en onze ideeën concreet uitgewerkt. Fijn om iets op papier te hebben, zo lijkt er toch vooruitgang te komen in het project! Morgen hebben we een Skype call met Ronald, de “initiator” van Skyway, om te kijken wat de mogelijkheden gaan zijn voor ons project. Ronald heeft de afgelopen 2 weken een heerlijke vakantie gehad in LA. Hij was net terug uit London van Sencity toen hij besloot om er even tussenuit te gaan. Lekker als je dat zomaar ff kunt doen!
Hopelijk krijgen we vanaf maandag een duidelijker idee van wat voor evenement er de komende periode georganiseerd kan worden… Ik ben heel erg benieuwd moet ik zeggen!

Afgelopen woensdag ben ik naar een meeting geweest met Nienke, met de heren Alec en David van Live PR, het bedrijf dat voor Sencity London de laatste 2 maanden voor het event alle publiciteit heeft verzorgd. De meeting was een gezellig theekransje met de heren, die graag nog voor Skyway wilden werken. Ik heb hun business cards aangenomen, hopelijk kunnen we in een later stadium weer contact opnemen of ze aanbevelen bij andere Sencity teams in de UK…

Donderdag ben ik na het werk en sporten doorgegaan naar Islington om David te ontmoeten. Daar zijn we langs het kanaal gelopen om in een café aan zijn CV te werken. Het lopen langs de gracht deed me een beetje aan Nederland denken. Veel mensen lopen en fietsen ook langs de gracht, het is een prachtig gebied om een wandeling te maken. Aan het eind van de gracht stonden een gerenoveerd gebouw. Het was eerst een oude fabriek, nu zijn het splinternieuwe appartementen aan het water.
In het café heb ik David geholpen met zijn Nederlandse (!) CV, hij wil deze opsturen naar Ajax om eventueel zijn stage daar te lopen… Heel leuk! Tijdens het vertalen van zijn Engelse CV naar Nederlands kwam ik erachter hoe ver mijn schrijfkunsten te vinden waren, ik had op dat moment gewoon moeite met Nederlands schrijven! Formeel schrijven lukt me amper, ik doe het al jaren niet meer. Wel erg leuk om David geholpen te hebben… Ook ben achter het langste Nederlandse woord gekomen. Hou je vast, dit is ‘m:
Kindercarnavalsoptochtvoorbereidingswerkzaamhedencommittee.
Helaas is het langste Hongaarse woord langer dan deze. En het langste Engelse woord telt zelfs duizenden letters.

Over grappige dingen gesproken, ik was van de week achter iets leuks gekomen. Ik was ‘s avonds weer eens Harry Potter and the Deathly Hallows aan het kijken, waar een aantal shots genomen waren in Londen. Een scene kwam me wel heel bekend voor… en ja hoor, bleek het om de hoek van het kantoor te zitten! Heel grappig om die scenes terug te kijken als je de plekken ook herkent.

Nu, terug naar het verhaal van de week. Gisteren ben ik op pad gegaan met Petri om het weekend te vieren. We wilden meedoen met een kroegentocht voor Halloween: de Zombie Walk. We zagen alleen snel genoeg dat de mensen die meededen wel erg enthousiast waren met verkleden, wat wij dus niet zo waren. In plaats van mee te doen, zijn we koffie gaan drinken bij de Costa en doorgelopen via Covent Garden naar Charing Cross. Bij Trafalgar Square hebben we de bus gepakt naar Camden Town. Daar hebben we een rondje gelopen op de markt en zijn we uiteindelijk bij een pub geëindigd met zicht op het water voor een paar biertjes. De tijd vloog voorbij. ‘s Avonds heb ik thuis een lekker maaltijdje gekookt en het feest Halloween verkend samen met Kim en haar zus, Patty. Ook dat was erg gezellig! We hebben in een gezellige pub genoten van cider en goede en zeer diverse muziek ;)

Vandaag ben ik weer op pad gegaan met Petri, dit keer naar Brick Lane: een zondagsmarkt in het oosten van London. Erg vintage, en weer veel etenskraampjes. De laatste weken hebben Petri en ik alleen maar etenskraampjes gezien. Eetmarktjes zijn blijkbaar enorm populair hier. Na Brick Lane verkend te hebben en de Curry Houses geteld te hebben (het waren er eerlijkgezegd minder dan ik had verwacht!)
Na een lekkere cappuccino zijn we richting Tower Bridge gegaan voor wat meer sightseeing. Voor we het wisten was de dag alweer voorbij, het gaat altijd snel in het weekend!

Morgen weer volop aan de bak, ik ben benieuwd.. Als jullie nog leuke nieuwtjes hebben uit Nederland, hou me up-to-date okay? ;)

Tot volgende week voor het volgende verslag!

Love, Esther









  • 30 Oktober 2011 - 21:08

    Inge:

    Heey Essie,

    Leuk hoor je verhalen!
    Ik kijk ernaar uit om ook te komen!
    Heel veel plezier en succes nog!

    xxxxjes Inge

  • 31 Oktober 2011 - 15:59

    Marja:

    Nou Esther, je maakt werk van je verslagen. Leuk om te lezen

  • 02 November 2011 - 15:16

    Kirsten:

    Fijn om je verhalen te lezen! Heb je duidelijkheid?
    Geniet van je stageperiode! Hopelijk tot snel in Londen, er is een kansje aanwezig. =)

  • 07 November 2011 - 15:15

    Esther Verlouw:

    Late reactie, maar bedankt voor de reacties! ;) @ Kirsten, thanks, dat genieten is niet moeilijk in zo'n gave stad! ;) De duidelijkheid is er inmiddels gelukkig, heeft wel ffies geduurd ;) Hoe bevalt jouw job? Hopelijk heb je het naar je zin.. en als je naar London wilt komen, je bent welkom om bij Kim en mij in het appartement te crashen :D (als je wilt uiteraard :P)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esther

Actief sinds 22 Juli 2011
Verslag gelezen: 113
Totaal aantal bezoekers 18232

Voorgaande reizen:

14 Januari 2016 - 15 April 2016

Indochina

10 Oktober 2015 - 05 December 2015

Cambridge Proficiency in Malta

24 Juli 2012 - 14 Augustus 2012

Arizonian Adventures!

08 September 2011 - 31 Maart 2012

London Life

23 Juli 2011 - 18 Augustus 2011

Rondreis Indonesia

29 April 2009 - 25 Mei 2009

English Course Brighton, UK

Landen bezocht: