Post-housewarming :) - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Esther Verlouw - WaarBenJij.nu Post-housewarming :) - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Esther Verlouw - WaarBenJij.nu

Post-housewarming :)

Door: estherverlouw

Blijf op de hoogte en volg Esther

24 Oktober 2011 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Lieve iedereen!

Ik blijf enthousiast in het bijhouden van mijn reisdagboek, 3 verhalen binnen 2 weken maar liefst! Nadat m’n ouders weg zijn was ik een paar dagen een beetje down, het was weer tijd om aan de slag te gaan. Helaas, het kan niet altijd vakantie zijn! Wel heerlijk genoten van de rust aan zee, even lekker weg uit de drukte van de stad.

Woensdag ben ik lekker vroeg richting kantoor gegaan en ben die middag Nienke “gejoined” bij een meeting met the British Council. De betreffende vrouw was erg geïnteresseerd in hoe Sencity verlopen was en de achterliggende visie en ontwikkeling van Skyway Programs. Erg leuk, zo’n vrouw die alles wilt weten! Het gesprek was veelbelovend, ze bood hulp aan voor toekomstige projecten en gaf verder nog goede tips. Woensdagavond was het tijd voor een centrale evaluatie met het organising team, wat ook erg nuttig was.
Vanaf deze dag zijn de zaken weer langzaamaan opgepakt, gelukkig! Ik begon me net een beetje nutteloos te voelen hier, zonder enig idee hoe het project eruit ging zien. Nu kan er een begin gemaakt worden aan fundraising opties en de “brand awareness” of “image maintaining” van Skyway Programs. Leuk, met een schone lei beginnen! Sta er vol enthousiasme in.

Vanaf donderdag heb ik ook het fitnessen eindelijk in leven geroepen, dat kan immers gratis via het kantoor. De Club Quarters hebben een kelderverdieping in het hotel waar een sportschooltje is. Hier kunnen alleen leden sporten, dus dat is wel erg luxe! Donderdag ben ik begonnen met sporten, vrijdag is Claudia ook meegegaan en we hebben de smaak te pakken. Vandaag weer dus!
Vrijdagavond een lekker maaltijdje op met Kim om het weekend in te luiden. Zaterdag was het tenslotte tijd voor onze housewarming party. Cool!

Zaterdag ben ik op pad geweest met Petri, die had ik ook alweer een tijdje niet gezien! Dat heb je in zo’n grote, drukke stad, die Londenaren leven om te werken en voor je iets af hebt kunnen spreken met iemand mag je aardig wat reistijd inrekenen. Maar gelukkig, tijdens het weekend is er die tijd gewoon!
Petri en ik zijn begonnen bij London Bridge, doorgelopen naar Borough Market, amazing! Een grote eetmarkt, waar ze zowat alles qua eten hebben. Engels, Italiaans, Frans, Amerikaans, Spaans, Mexicaans, etc. Zelfs Duits! Ook verkopen ze losse verse producten, zoals groenten, fruit, dode dieren, kaas, olijven en heel veel jam. Het is tenslotte Engeland ;). Ook kun je hier en daar proeven van de producten die ze hebben, dat moet je dus geen twee keer zeggen tegen Petri en mij! Aanvallen!
Na Borough Market en een lekkere koffie en merengue zijn we doorgegaan naar Trafalgar Square, waar een Rugby World Cup event was. Er trad een band op en het was erg druk, iets te druk eerlijk gezegd. Dus: doorgelopen naar Leicester Square en Soho en natuurlijk konden we Regent Street en Oxford Street ook niet overslaan. We hebben onze ogen uitgekeken bij Hamleys, de toy store in Regent Street. 7, ZEVEN verdiepingen! Dat is echt niet normaal. Daar hebben ze alles. Ook collectors items van vanalles: Star Wars, Lord of the Rings, Harry Potter, Pirates of the Caribbean… Geweldig.
Hierna hebben we het toch gewaagd op Trafalgar Square, ook al was het enorm druk. Gelukkig kwamen we vanaf een andere kant het plein op, waar het dus bij de ingang enorm rustig was! Lekker doorgelopen, een biertje op en door naar de National Gallery, aangezien deze toch gratis was. Dat was niet mijn ding, maar leuk om toch een keertje gezien te hebben.

‘s Avonds was het tijd voor de housewarming party! Het was een BYOB (bring your own booze) party, dus hadden Kim en ik amper inkopen hoeven doen. Lekker muziekje op, veel bijgekletst, gedanst, en tegen de tijd dat iedereen teut was werd het nog tijd voor een drinking game! Never have I ever…. Zo leer je mensen toch wel goed kennen, en daarnaast is het gewoon enorm grappig om te doen! Na het drankspel was iedereen nog meer teut en klaar om naar bed te gaan ;) Ik heb onze lieve gasten afgezet bij de bushalte, nog een beetje opgeruimt en toen was het tijd om weer naar bed te gaan!

Zondag was een heerlijke dag. Een dag zonder alarmklok, dus lekker uitgeslapen tot ik eruit moest van mezelf. Rond de middag ben ik vertrokken richting David, hij woont in Angel. Daar een kopje thee gedronken, en toen werd het tijd om de luie dag te eindigen! We gingen squashen in het leisure centre. Enorm lekker, we speelden goed op elkaar in voor de eerste keer en hebben elkaar goed laten lopen voor de bal. Direct na het spelen had ik al spierpijn in m’n benen, dus dat zegt genoeg! Na de actieve middag zijn we boodschappen gaan doen met Robert voor de avond. Robert had gewoon om half 9 moeten werken die dag, terwijl hij het meest “achter zijn kiezen” had die avond en niet al te vroeg naar huis ging ;). Hij was niet veel waard dus. Wel hebben we met z’n 3en lekker gekookt (gepaneerde kip en mushrooms, augurken en aardappelpuree). Daar leefde Robert met zijn horeca ervaring toch een beetje op. ‘s Avonds nog lekker uitgebuikt op de kamer van Simon, en voor ik het wist was het weekend alweer voorbij!

Nu maar weer aan de slag dus! Hoe gaat het in Nederland? Moeite met de start van de werkweek?

Tot snel!

X Esther

  • 24 Oktober 2011 - 18:53

    Anne:

    Es, als ik zou je verhalen lees kan ik niet wachten om ook een weekend naar londen te komen!! Ik en britt hebben nu de datum staan op 20 januari, en we hebben al een ticket gevonden:) Komt het jou dan ook uit?? XX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esther

Actief sinds 22 Juli 2011
Verslag gelezen: 216
Totaal aantal bezoekers 18232

Voorgaande reizen:

14 Januari 2016 - 15 April 2016

Indochina

10 Oktober 2015 - 05 December 2015

Cambridge Proficiency in Malta

24 Juli 2012 - 14 Augustus 2012

Arizonian Adventures!

08 September 2011 - 31 Maart 2012

London Life

23 Juli 2011 - 18 Augustus 2011

Rondreis Indonesia

29 April 2009 - 25 Mei 2009

English Course Brighton, UK

Landen bezocht: