Christmas Fever! - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Esther Verlouw - WaarBenJij.nu Christmas Fever! - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Esther Verlouw - WaarBenJij.nu

Christmas Fever!

Door: estherverlouw

Blijf op de hoogte en volg Esther

13 November 2011 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Hey lieve allemaal,

Hoe gaat het in Nederland? Ik hoorde dat gisteren de Sint aangekomen is in het land… Daarbij is het feestseizoen officieel ingeluid! Hier in London was dat al vanaf begin November, maar iedere dag merk je er meer van hier. Men leeft hier echt naar de kerst toe. Heel leuk om te zien! Het is hier namelijk vroeg donker (rond een uur of 4 ‘s middags begint het al echt donker te worden), dus geven die lichtjes en versieringen toch wel extra sfeer! Het weer begint ook al een stuk kouder te worden, echt winter dus. Hoe is het weer in Nederland, niet al te koud geloof ik?

Afgelopen week heb ik gelukkig wat meer m’n draai kunnen vinden in het werk. Er waren dit keer genoeg taken, de werkdagen vlogen ook voorbij. Ondertussen nog sporten, skypen met de mensen thuis, drankjes doen en voor je het weet is die week weer voorbij gevlogen! Afgelopen woensdag hebben we weer bezoek voor Kim gekregen in het appartement, Liz en Fabianne! Ze kwamen aan en troffen ons als ontvangstcommittee, om vervolgens een pint te gaan drinken in de pub. Hun vakantie was dus ook officieel ingeluid!

Afgelopen donderdag heb ik gelukkig ook kunnen bijkletsen met Emey, we hadden na het werk afgesproken in Camden Town, waar haar stagebedrijf ook zit. Ook al loopt ze hier al maanden stage, ze was nooit echt buiten de deur geweest. De buurt kende ze dus ook niet al te goed, terwijl ze al jaren in London woont! Ik heb haar een beetje rondgeleid in Camden, best apart dus! Na over de Lock heart Market gelopen te hebben, zijn we naar een pub gegaan met uitzicht over het water en hebben we daar onder genot van wat drankjes bij kunnen kletsen. Ik was blij om d’r eindelijk weer eens goed te zien en te spreken, heb altijd goede gesprekken met haar. Zo hebben we het over het leven gehad in London, de studententijd in Breda en de toekomstplannen. Op de planning staat nu een weekendtrip per auto naar Bournemouth! Emey heeft hier zelf ook gewoont, en nu woont haar zus daar met haar vriend. We kunnen daar waarschijnlijk ook blijven slapen, dus dat klinkt veelbelovend voor een weekendje weg! Ben benieuwd naar Bournemouth, een van de weinige plekken aan de kust waar ik nog niet ben geweest. We zullen zien hoe het gaat lopen…

Vrijdag heb ik nog heerlijk door kunnen werken, het laatste dagje voor het weekend. ‘s Avonds zijn we met Kim en haar gasten richting stad gegaan om te gaan stappen. Leicester Square was zoals gewoonlijk weer gevuld met van die oh zo gladde proppers. Die zou wel even een ‘deal’ maken, dat je voor £10 naar binnen kunt in de club. Wat een mooie deal zeg, daar kun je in Nederland alweer 4 biertjes voor kopen in de kroeg! (of 2 biertjes in de UK, het leven is prijzig hier)
Hier had ik geen trek in dus ben ik omgedraaid. Wel leuk om die sfeer op Leicester Square te beleven, maar doe mij maar gewoon een gezellige pub in plaats van een dure club.
Over duur leven gesproken, afgelopen week was er trouwens een protest op Trafalgar Square tegen het hoge collegegeld op Londonse universiteiten. Het blijkt dat volgend jaar het collegegeld £9,000 (!) gaat kosten! Ik wist dat het duur leven was hier, maar 9000? Gewoon 6x zoveel als in Nederland! Wat dat betreft ben ik blij om hier maar 7 maanden te vertoeven.

Het weekend was weer gezellig, en – uiteraard - hoorde er weer vuurwerk bij. Eerst wat spullen ingeslagen bij uiterst vervelend drukke Primark, daarna door naar Covent Garden, m’n favoriete stukje London. Daar was volgens de Time Out een “event” aan de gang: Reindeer Petting! Er stonden 2 rendieren op het plein van Covent Garden Piazza die geaaid mochten worden. Mooie dieren om te zien… Maar wel enorm sneu dat ze de hele dag maar op een paar vierkante meter mogen staan.
Na dit fiasco ben ik met David , Daniel en Robert naar het vuurwerk gaan kijken, tussen Waterloo en Blackfriars Bridge. Dat was weer prachtig om te zien. Hierna zijn we wat gaan drinken in een pub bij London Bridge. Uitendelijk hadden we trek en aangezien David al jaren geen fish & chips meer ophad (terwijl hij hier ook 5 jaar woont), hebben we in een heerlijk tentje gegeten. Aangezien het geld in deze stad er altijd snel doorheen gaat, was het daarna weer tijd om naar huis te gaan.

Vandaag ben ik weer wezen squashen met David, lekker intensief sporten. Hierna was het plan om een tea party te houden bij Emey thuis, maar de plannen waren inmiddels veranderd. Uiteindelijk hebben we bij David thuis wat stroopwafels en pepernoten gegeten, thee gedronken en zijn we samen met Bernadette op pad gegaan naar Hampstead Heath. Dit plekje ligt helemaal in het Noorden van London en heeft een mooi groot park met een prachtig uitzicht over de stad. Logisch om daarheen te gaan als je uit Zuid-London komt! De terugreis duurde volgens de routeplanner ook 2 uur.. Gelukkig duurde hij niet zo lang, maar alsnog was het nog wel de moeite om daarheen te gaan. Perfecte plek om een lange wandeling te maken op een zondag!

Dat was dus weer mijn week… Hoe is die van jullie geweest?
Ik denk dat ik de komende week erg weinig van me zal laten horen, Lucas komt namelijk een weekje logeren hier! Ik kijk er erg naar uit… Hou me op de hoogte van de happenings in Nederland..

Liefs Esther!

  • 14 November 2011 - 19:24

    Marja:

    Alweer een goed en lang verslag.
    Fijn dat Lucas gauw komt
    Een fijne tijd samen.
    Kus en liefs van mij, pa en Donna

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esther

Actief sinds 22 Juli 2011
Verslag gelezen: 188
Totaal aantal bezoekers 18232

Voorgaande reizen:

14 Januari 2016 - 15 April 2016

Indochina

10 Oktober 2015 - 05 December 2015

Cambridge Proficiency in Malta

24 Juli 2012 - 14 Augustus 2012

Arizonian Adventures!

08 September 2011 - 31 Maart 2012

London Life

23 Juli 2011 - 18 Augustus 2011

Rondreis Indonesia

29 April 2009 - 25 Mei 2009

English Course Brighton, UK

Landen bezocht: