De eerste dagen in het appartement! - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Esther Verlouw - WaarBenJij.nu De eerste dagen in het appartement! - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Esther Verlouw - WaarBenJij.nu

De eerste dagen in het appartement!

Door: estherverlouw

Blijf op de hoogte en volg Esther

20 September 2011 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Hi lieve iedereen,

De meesten van jullie zijn ondertussen al op de hoogte gesteld, maar het is afgelopen weekend dus eindelijk gelukt: Kim en ik hebben een appartementje gevonden! Na 1,5 week ploeteren met de huizenjacht, hebben we ons eigen stekkie. Ik ben opgelucht, al ging het aannemen van het huisje ook niet vlekkeloos. We hebben het via een agency geregeld, en daar zit een hele registratie achter. Normaal moet men dus een vast inkomen hebben en een Britse bankrekening. Wij hebben geen van beiden. Als bewijs waren loonstrookjes en rekeningsafschriften nodig. Gelukkig deed dit bureau hier niet al te moeilijk over.. Al is de betalingswijze wel lastig geweest. Het geld kon via iDeal overgemaakt worden, maar dan zouden er een paar dagen overheen gaan voor we de sleutel konden ontvangen. Dit ging niet werken, dus hebben we ervoor gekozen om alles cash (!) te betalen. M'n lieve vader heeft veel moeite gedaan om het geld via Western Union met spoed te laten overvoeren zodat Kim en ik het contant op konden halen. Zo zijn we gisteren met een hele smak geld door de stad moeten reizen naar ons nieuwe adresje: zenuwslopend!! Maar al met al zijn zowel het geld als Kim en ik heel aangekomen.
Nu tussen het werken door lekker het appartement inrichten, hartstikke leuk werk om te doen! Nu maar eens op pad naar Primark voor de nodige inkopen.

Oh, mijn adres is wel handig voor de mensen die langs willen komen:

101a Church Road, Crystal Palace, Londen.

Het is een hele leuke, gezellige wijk in het zuiden van het Londen. Goeie winkelvoorzieningen en ideale busverbinding naar de stad, er rijdt ook een nachtbus voor de club nights! Verder zijn er veel restaurants en pubs in de buurt en is het toch ook wel een typisch Engelse area. Ik kan niet wachten om jullie hier te ontvangen!

Love, Esther

• 21 September 2011 - 21:15

Esther Verlouw:

En voor de zekerheid nog de postcode van het huisje dan: SE19 2PR. See ya!