Settelen! - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Esther Verlouw - WaarBenJij.nu Settelen! - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Esther Verlouw - WaarBenJij.nu

Settelen!

Door: estherverlouw

Blijf op de hoogte en volg Esther

25 September 2011 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Lieve mensen,

Het wordt maar eens hoog tijd om weer eens een update te geven over het chaotische en spannende leven in London! En een beter tijdstip dan een luie zondagmiddag bestaat niet!

Na een verblijf van 2 en halve week kan ik eindelijk zeggen dat we aan het settelen zijn. Er is nu alweer een week voorbij in het appartement, de tijd vliegt! De afgelopen week moest er nog wel veel geregeld worden in het appartement, en het feit dat ons contactpersoon zijn afspraken niet nakwam, maakte dit nogal vermoeiend ;). Ik heb afgelopen week niks anders gedaan dan lopen bellen naar die man, aangezien er nog een paar dingetjes netjes gemaakt moesten worden. Het bed op de bovenverdieping moest gemaakt worden, er ontbrak een stoel aan de eettafel, we moesten nog een sleutel ontvangen om de ramen open te zetten en er moesten nog een paar spotjes vervangen worden. Gelukkig gaat het allemaal wel gebeuren! Je moet iedereen alleen wel constant op de huid zitten voordat er iets gebeurd. Gelukkig is de landlord een beleefde man die wél zijn werk uitvoert Onze contactpersoon laat ik voorlopig dus links liggen als er iets mis is met ‘t appartementje.

Afgelopen week hebben Kim en ik een aantal spulletjes voor in het huisje gehaald, dus het wordt iedere dag meer ons eigen plekje! Decoraties hangen hier en daar al, en de housewarming voor de vrienden in London wordt snel gepland.

Ook zit nu bijna het eerste weekend in Crystal Palace erop! Met de wijk hebben we ‘t enorm getroffen, ‘t is echt een leuk, schattig en levendig plekje! Een pub tegenover het huisje, Sainsburys om de hoek en veel leuke winkeltjes en pubs. Gisteren zijn Kim en ik ff een typisch Engels rommelmarktje ingeweest en ik moet me de komende 6 maanden echt inhouden om niet te veel zooi mee naar huis te nemen ;) Kortom, we zijn hier van alles voorzien.
Van de week zijn we ook bij Claudia’s gastgezinnetje geweest, dat zag er ook goed uit! Een lekkere rommelige familie, maar een leuk plekje om te wonen!

Verder gaat de stage tot nu toe prima, lekker druk bezig iedere dag. Ik doe de marketing, dus afgelopen week heb ik een aantal brieven gepost naar deaf clubs in en buiten London, met de posters en flyers van Sencity. Ook druk bezig geweest met press releases te verzenden naar partners, en andere contacten te onderhouden. Ook hebben we vrijdag een viewing gehad op de locatie, IndigO2 in de O2 in Greenwich! Amazing! Echt een hele mooie venue. Ik heb nu nog meer zin in 8 oktober ;). Op de avond zelf mag ik met Sophie van ons team de pers ontvangen en begeleiden.

Naast de stage hebben we natuurlijk ook een beetje vrije tijd gehad en werd het ook tijd om te gaan stappen! Gisteren hebben we een lekker hapje gegeten en een drankje gedronken bij Nienke thuis, gezellig! Hierna zijn we doorgegaan naar Elephant & Castle: Ministry of Sound! Als we voor het eerst écht uitgaan, doen we het goed natuurlijk. De club was cool, muziek was lekker maar na een langere tijd werd het een beetje eentonig allemaal. Na onze night out zijn we buiten de club deuren nog staan flyeren, en dan vanochtend eindelijk m’n verdiende bedje. Ben sinds gisteren wel een beetje ziekjes, heb last van een koudje. Dat zat er wel aan te komen, aangezien afgelopen weken enorm bikkelen was om een beetje normal te kunnen leven! We hebben deze week ook een dag zonder gas gezeten, dus: geen warm water, geen mogelijkheid om te koken. Maar beetje bij beetje komt alles goed! Het kost veel energie, maar dan heb je uiteindelijk ook wat!

Ik kijk ernaar uit om jullie een Skype-rondleiding door het huisje te geven. Zodra er internet is zal dat helemaal goed komen!

Tot snel bij de volgende update, en laat graag wat weten hoe het daar in Nederland eraan toe gaat!

Love, Esther