Getting my bearings! - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Esther Verlouw - WaarBenJij.nu Getting my bearings! - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Esther Verlouw - WaarBenJij.nu

Getting my bearings!

Door: estherverlouw

Blijf op de hoogte en volg Esther

18 September 2011 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Het is nu iets langer dan een week geleden sinds ik gearriveerd ben in London.
En wat is er al veel gebeurd. Ik ken inmiddels al de hele stad (inclusief alle buitenwijken en pauperwijken) uit mijn binnenzak en dat naast een full-time week werken.
Ik had beloofd jullie up-to-date te houden over de huizenjacht. Bij deze: huizen zoeken in London is net een naald zoeken in een hooiberg. Er is zó veel, maar tegelijkertijd ook weer zo weinig. Ik heb me iedere dag de pleuris gezocht naar kamers en huizen, mijn beltegoed is volledig opgegaan naar het bellen van landlords en het nagaan van advertenties, het aantal mailtjes dat ik deze week de deur uit heb gedaan kun je een boekwerk van maken, etc. Het is lastig. Vooral is het lasting wanneer er een afspraak gemaakt is voor een viewing, en er een kwartier voor tijd afgezegd wordt. Dit heb ik afgelopen week ook 2x meegemaakt. Reis je even de hele stad door, en wanneer je net de bus uitstapt bij bestemming, kun je direct weer omdraaien aangezien het afgezegd is om een of ander smoesje. Geduld is een schone zaak!


Naast het actieve huizen zoeken hebben we van de week ook nog werk verricht ;). Heb een interressante meeting gehad met de marketing responsible: Paul Hollingdrake. Ik mag zijn taak grotendeels overnemen voor deze periode voor Sencity London. Marketing, helemaal mijn ding! Ik spam mensen wel met promoties, press releases, Facebook en Twitter messages en flyer-acties. Die taken gaan dus helemaal goed komen. Het team is trouwens ook enig! Een stel leuke, gekke en hardwerkende mensen bij elkaar.
Verder dachten we de British Library te hebben als kantoor. Tot zover is dat helaas niet gelukt: de bibliotheek moet uitgebreid weten waarom jij gebruik wilt maken van de bibliotheek, wil een boekenlijst en het doel van je onderzoek zien, en meer. Daarom hebben we nu voorlopig een ander kantoor: Like Minds. Midden in de stad, kruisend aan Trafalgar Square. Amazing! Het is een heel chique hotel met een aantal business departments en dus ook een soort kantoor. We voelden ons met het pasje van onze opdrachtgever daarom ook echte intruders om hier binnen te sluipen ;) Ze hebben er wél lekker gratis koffie en warme chocomelk, en het werken gaat super relaxed daar, dus hier kan ik wel ff vertoeven!

Daarnaast bestaat m’n vrijetijd uit bezoekjes aan Primark en hier en daar stiekem ook een beetje sightseeing. Ook ben ik iedere dag extra vroeg de veren uitgegaan om kamers te zoeken, hier hou ik jullie snel van op de hoogte! Als alles morgen vlekkeloos verloopt ben ik er morgen namelijk vanaf!!

Laat gerust een berichtje achter en vertel, hoe gaat ‘t daar in Nederland?

Cheers, Esther!

  • 20 September 2011 - 08:24

    Huub:

    En maandag is het dan toch gelukt. Een mooi appartement in Crystal Palace met een Wetherspoon en vier andere pubs binnen een afstand van 200 m. Proficiat.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esther

Actief sinds 22 Juli 2011
Verslag gelezen: 127
Totaal aantal bezoekers 18232

Voorgaande reizen:

14 Januari 2016 - 15 April 2016

Indochina

10 Oktober 2015 - 05 December 2015

Cambridge Proficiency in Malta

24 Juli 2012 - 14 Augustus 2012

Arizonian Adventures!

08 September 2011 - 31 Maart 2012

London Life

23 Juli 2011 - 18 Augustus 2011

Rondreis Indonesia

29 April 2009 - 25 Mei 2009

English Course Brighton, UK

Landen bezocht: