Na het eerste weekend... - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Esther Verlouw - WaarBenJij.nu Na het eerste weekend... - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Esther Verlouw - WaarBenJij.nu

Na het eerste weekend...

Door: estherverlouw

Blijf op de hoogte en volg Esther

12 September 2011 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Lieve iedereen, ik zou jullie zo goed op de hoogte houden, dus hier weer een verslagje van mijn kant. Er is inmiddels een weekend en werkdag gepasseerd in Engeland en ik moet zeggen, qua gebeurtenissen lijkt het alsof ik er al weken ben! Er gebeurt genoeg hier in deze stad...

Zo zijn we vrijdag begonnen met de meeting met Nienke, onze supervisor. Zo hebben we bij Nando's onder genot van een drankje onze plannen besproken, naast gezellig te kletsen over London. Na de meeting zijn we op de bonnefooi gegaan met de bus. Zo waren we in Camden Town beland, een gezellige, creatieve wijk met allerlei kraampjes en marktjes. Uit elke hoek klonk muziek en het leefde volop op straat. Niet verkeerd, zo'n verkenning voor de eerste dag. Toch maar vroeg het bed in gekropen, aangezien ik de nacht ervoor maar 1 uur heb kunnen slapen.

Zaterdag was ik gelukkig weer een beetje fris en fruitig, dus werd het tijd voor de volgende missie: een woonruimte vinden. Kim, Claudia en ik hebben zowat de hele dag op internet gezocht, mensen gebeld en advertenties geplaatst. 's Avonds stond de telefoon roodgloeiend met mensen die een woonruimte aanboden (wat totaal niet matchte met de advertentie, maar goed) of gewoon gezellig wilde kletsen. Zo krijg je ook de gekste types aan de lijn.

Zo hebben we zondag onze eerste "viewing" geregeld, in South Bermondsey, zone 2. Dit is nog redelijk dichtbij het centrum. Het was een mooi wijkje, maar die dude wilde 3 meiden in een kamer stoppen die eigenlijk te klein was om 2 personen in te houden. Dit werd hem dus helaas niet. Wel hebben we nog veel agencies onderweg gezien en " to let" signs, dus er is wel degelijk woonruimte op bepaalde plaatsen. Op de terugweg naar het hostel kwamen we langs Oxford Street, dus ja, vrouwen... We konden het natuurlijk niet laten om even een kijkje te nemen. Bij Primark zijn we weer volop geslaagd uiteraard. :D Ook was er dit weekend het Thames-festival: diverse optredens rond de Thames vonden plaats. 's Avonds werd dit ook aan de rivier afgesloten met knallend vuurwerk, prachtig om dat te hebben meegemaakt!

Maandag, de eerste stagedag... Werken in het hostel, dit blijkt ook weer een lastige taak te zijn. Als ik om 12u smiddags mijn verslagje zit te typen in de pub van het hostel, komt er een zatlap op me af om tegen me te ouwehoeren. En slap. Gelukkig werd ie een kwartiertje later de pub uitgegooid. Daar zijn we ook weer vanaf! :)
Daarnaast nog de Skype call gehad met Rotjeknor en toen werd het tijd voor bezichtiging numero 2! Althans, dat dachten we. Een kwartier voor arrival belde de man van de agency dat hij geen sleutel had. Na toch een reis gemaakt te hebben, zijn we toch bij het huisje gaan kijken. Leuke, rustige wijk in zone 3: Streatham. Brixton is ook dichtbij, en al zegt men dat dit een "mindere" wijk is, het centrum ziet er prima uit en voldoet ook aan de shop-eisen!

Morgen is de herkansing voor de bezichtiging, dus fingers crossed. Zou natuurlijk ideaal zijn om na 4 dagen al een accommodatie gevonden te hebben. Ben benieuwd! Ik hou jullie snel op de hoogte van de avonturen hier.

Love, Esther



  • 13 September 2011 - 10:35

    Inge:

    Heey Essie,

    Echt super leuk om je verhalen te lezen! Doe ik ook actief! ;) Ik hoop dat het iets wordt met het bezichtigen!
    Nog heeeel veel plezier en succes!

    Big kis Inge

    p.s. De foto's zijn ook leuk!

  • 14 September 2011 - 09:33

    Anne:

    Hey es!!
    Ik lees ook al je verhalen:) Hoe gaat het met het zoeken van je eigen plekje?? Ik hoop echt dat je snel wat vind!! Wanneer gaan we skypen??
    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esther

Actief sinds 22 Juli 2011
Verslag gelezen: 137
Totaal aantal bezoekers 18232

Voorgaande reizen:

14 Januari 2016 - 15 April 2016

Indochina

10 Oktober 2015 - 05 December 2015

Cambridge Proficiency in Malta

24 Juli 2012 - 14 Augustus 2012

Arizonian Adventures!

08 September 2011 - 31 Maart 2012

London Life

23 Juli 2011 - 18 Augustus 2011

Rondreis Indonesia

29 April 2009 - 25 Mei 2009

English Course Brighton, UK

Landen bezocht: