London + Lucas = Lovely!! - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Esther Verlouw - WaarBenJij.nu London + Lucas = Lovely!! - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Esther Verlouw - WaarBenJij.nu

London + Lucas = Lovely!!

Door: estherverlouw

Blijf op de hoogte en volg Esther

28 November 2011 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Zo, dat is alweer een tijdje geleden sinds mijn laatste verslag! Hoe gaat het in Nederland? Hopelijk is het daar niet zo koud als in Londen, brr!
Ik heb afgelopen week geen verslag geschreven vanwege een hele goede reden, Lucas was namelijk op bezoek! Hij is vanaf vorige week woensdag tot afgelopen woensdag verbleven hier, dus hebben we genoeg tijd gehad om vanalles te ondernemen.

Woensdag ging ik na stage Lucas ophalen op Stansted. De bus naar het vliegveld had ik per ongeluk op de verkeerde tijd geboekt, een uur later dan ik eigenlijk had gewild. Gelukkig vond de buschauffeur het geen probleem om me eerder mee te nemen naar het vliegveld! Bij de aankomsthal heb ik maar 5 minuten hoeven wachten tot Lucas aankwam, een ideale timing dus. Ik was enorm blij om hem weer te zien, na langer dan 2 maanden hem gemist te hebben! We hebben zijn aankomst direct gevierd in the Wetherspoon in Baker Street met wat drankjes en nachos.

Donderdag zijn we samen op pad gegaan in de stad. We zijn begonnen bij Trafalgar Square en daarna doorgegaan naar Picadilly Circus, Regent Street en Oxford Street. We waren het er beiden over eens om de toeristische dingen als de Big Ben, London Eye, Buckingham Palace en dergelijke links te laten liggen.
Eenmaal thuis na een geslaagd dagje winkelen, zijn we bij de Wetherspoon voor de Curry Night gegaan. Heerlijk! Voor 5 pond per persoon heb je hier een traditioneel Curry gerecht én een drankje. Er zijn dus wel degelijk bepaalde dingen in London die wel redelijk van prijs zijn gelukkig ;) We hebben er heerlijk van gesmuld en hebben verder nog een wandeling gemaakt rond de “triangle” van Crystal Palace, de driehoek met gezellige pubs, restaurantjes en nog wat winkels.

Vrijdag werd het tijd om kerst wat meer te ervaren in de stad, de kerstmarkten waren inmiddels al begonnen. We zijn naar South Bank geweest en hebben daar de Duitse kerstmarkt verkend. Overal hebben ze etenskraampjes met traditionele Duitse gerechten, maar hier en daar zijn ook traditionele Engelse kraampjes te vinden. Ook de Pick ‘n Mix (snoep scheppen) was natuurlijk weer aanwezig. Hier hebben we bij de London Eye zitten lunchen en zijn we doorgetrokken naar het noorden: Camden Town! Daar hebben we rondgelopen op de markt en een beetje de alternatieve sfeer opgesnoven. Als afsluiter van de middag zijn we thee gaan drinken bij de Costa. Weer eenmaal thuis zijn we gaan koken, de oh zo geliefde tortellini!

Zaterdag gingen we mijn favoriete wijk verkennen: Covent Garden! Daarnaast zijn we nog Soho ingelopen, ook altijd leuk om te zien. Ook heb ik Lucas de enige Nederlandse kroeg, de Hems, laten zien. Alleen, de bitterballen en broodjes kroket waren van het menu geschrapt! Daar ging m’n laatste kans voor een broodje kroket… Nu nog een maandje wachten dan.
Bij Covent Garden wordt er vanaf midden November ook volop kerst gevierd. Een enorme kerstboom en allerlei kerstversiering op het piazza gaf het een leuke sfeer! Achter het piazza staan op zaterdagmiddag rendieren die geaaid en gevoerd mogen worden door bezoekers.
Na dit intensieve middagje hebben we thuis lekker uitgerust en badminton gespeeld in het steegje van het appartement! Een briljant idee van Lucas, het was namelijk heerlijk weer die dagen en windstil.

Zondag wilden we Borough Market gaan verkennen bij London Bridge, alleen toen we eenmaal aankwamen, kwamen we erachter dat de markt niet was die dag! Jammer, het is erg leuk om daar rond te lopen, wat eten te proeven en mensen te kijken. Bij deze moet Lucas dus echt maar een keertje terug komen om het te ervaren ;) We hebben uiteindelijk een mooie wandeling gemaakt bij London Bridge en Tower Bridge en hebben heerlijk thee gedronken in de Hay galleria. Lucas en ik hoefden niet zoveel te doen of te zien van de stad, we hadden het gelukkig toch wel naar ons zin samen. ‘s Avonds zijn we in Crystal Palace nog wel naar de pub geweest, letterlijk 20 stappen van het appartement! Daar speelde een man ukulele en akoestische gitaar, hij was echt goed. Heerlijke nummers kwamen langs, als Honey Pie en Stairway to Heaven..

Ik merk dat m’n verslagje wel erg lang gaat worden, dus ik ga inkorten!! Maandag en dinsdag werd het ook tijd voor stage, dus hebben Lucas en ik ‘s middags nog wat kunnen winkelen en verder nog wat potjes badminton gespeeld ;)
Dinsdagavond hebben we als “afsluiter” traditionele sausage & chips op (met witte bonen in tomatensaus! Daar deden we het tenslotte voor). Dit natuurlijk in de Wetherspoon van Crystal Palace. Ik ben echt ellendig in afscheid nemen, dus heb de halve avond lopen huilen, terwijl Lucas nog geeneens weg was!
‘s Nachts hebben we een paar uurtjes kunnen slapen en zijn we samen vertrokken naar London Stansted. Na een verkeerde bus gepakt te hebben, werd het wel een spannende reis, maar het is allemaal goed gekomen! Hij is veilig thuisgekomen en hier in London heb ik weer alles geprobeerd op te pakken. Het is wel enorm vervelend om je vriend uit te zwaaien, maar het is maar voor tijdelijk gelukkig.

Ik ga proberen hier weer wat afleiding te zoeken, langzaamaan pak ik het allemaal weer op hier! Kim, Petri en ik zijn vrijdag naar een Erasmusfeest geweest in de stad en hebben daar leuke mensen leren kennen. Zaterdag heb ik een lekkere Engelse carrot cake gebakken… Gisteren ben ik wezen schaatsen met wat vrienden…
Ik heb het er op het moment best wel moeite mee om hier te zijn, ik mis iedereen ontzettend. We bekijken alles wel van de zonnige kant natuurlijk, ik zie jullie over een maandje weer en ben al bezig met de kerstinkopen ;) Tot snel en groetjes uit deze koude, maar totaal niet regenachtige stad!

Ik denk aan jullie! Liefs,

Esther

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esther

Actief sinds 22 Juli 2011
Verslag gelezen: 186
Totaal aantal bezoekers 18230

Voorgaande reizen:

14 Januari 2016 - 15 April 2016

Indochina

10 Oktober 2015 - 05 December 2015

Cambridge Proficiency in Malta

24 Juli 2012 - 14 Augustus 2012

Arizonian Adventures!

08 September 2011 - 31 Maart 2012

London Life

23 Juli 2011 - 18 Augustus 2011

Rondreis Indonesia

29 April 2009 - 25 Mei 2009

English Course Brighton, UK

Landen bezocht: