Do you want to go to the seaside? - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Esther Verlouw - WaarBenJij.nu Do you want to go to the seaside? - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Esther Verlouw - WaarBenJij.nu

Do you want to go to the seaside?

Door: estherverlouw

Blijf op de hoogte en volg Esther

20 Oktober 2011 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Hallo allemaal!

Maar een paar dagen na het laatste verslag dat ik geplaatst heb, maar er is zoveel gebeurd dat het moeilijk is om bij te houden ;)

Afgelopen vrijdag zijn mijn ouders naar Engeland gekomen om me een bezoek te brengen! Ze zijn 's ochtendvroeg vertrokken met de caravan richting de boot. Na een hele dag reizen kwamen ze om half 4 aan in Crystal Palace, m'n woonwijk! Ik liep op dat moment toevallig terug vanuit de pub, en kwam daar een auto tegen met Nederlandse nummerplaat! Goeie timing... Eerst hebben we de hele lading die ze bij hadden uit de auto, in het appartement geladen. En dat was nogal veel. Erg fijn dat ze dit allemaal voor me hadden meegenomen! Veel hiervan komt goed van pas in het appartement :)

Na een kopje thee en een stukje taart zijn we aan de wandel gegaan. Ik heb ze Crystal Palace Park laten zien, de Egyptische sfynxen en andere ruïnes van het "Crystal Palace" dat hier voorheen stond. Beneden in het park staan bizarre beelden van dinosaurussen, dus daar hebben we ook even rondgekeken. Na de grote (en steile) wandeling zijn we naar de Wetherspoons pub gegaan in Westow Street, mijn stamkroeg zeg maar ;). Hier zit ik 's aovnds vaak te internetten onder het genot van een kopje thee.
Hierna heb ik een traditioneel maaltje voor ze gemaakt (Fish&Chips met baked beans!) en zijn we doorgereden naar de camping bij East Grinstead.
Daar lekker bijgekletst en lekker geslapen.

Zaterdag. Aangezien we nog redelijk dichtbij London zaten, hadden we besloten om eerst de drukke stad te bezoeken en daarna naar the countryside te gaan voor het weekend. Goede keuze! Zaterdagochtend zijn we met de bus vanuit Crystal Palace naar het centrum gereden. Daar heb ik pa en ma het kantoor waar we werken laten zien, en hebben we stiekem een gratis kopje koffie kunnen drinken. Hierna zijn we doorgelopen naar Soho, rondgekeken in Chinatown en geluncht in een klein parkje. Als je Chinatown uitloopt, kom je direct bij Leicester Square uit. Daar hebben we de M&M's World bekeken, zijn naar Picadilly gelopen en Covent Garden verkend. Het was nogal druk en vermoeiend dus, was het tijd om weer terug naar Crystal Palace te gaan. Daar hebben we nog eventjes bij de plaatselijke winkeltjes gekeken, een high-tea gehouden en toen werd het weer tijd om naar het rustige platteland te gaan. 's Avonds genoten van de oude vertrouwde nasi van moeders en een lekkere ale gedronken in de Wetherspoon van East Grinstead.

Zondag was het tijd om het mooie Eastbourne nog een keer te bezoeken. Eerst langs Inge haar taalschool, St Giles, geweest en wat foto's gemaakt voor d'r! Voor de middag zijn we ook nog naar East Dean geweest, een leuk klein dorpje in oude Engelse stijl. Daar heerlijk koffie gedronken bij de Hikers Rest.
In Eastbourne hebben we lekker gewinkeld en heb ik ma bekend gemaakt met de winkelketen Primark ;). Gevaarlijk verslavend voor vrouwen, maar goed dat we er maar 1 hebben in Nederland dus! Poundland konden we natuurlijk ook niet overslaan. Aan het eind van de middag heb ik een wandeling gemaakt met pa rond het terrein van de camping, wat bij een boerderij hoort. Hier en daar kwamen we wat varkens, geiten en ganzen tegen dus. Een prachtig natuurgebied om lekker tot rust te komen.
's Avonds werd het tijd voor een feestmaaltijd bij de Wetherspoon in Eastbourne. Moeder ging voor de pasta carbonara en pa en ik voor de roas of the day. Typische Engelse maaltijd met vlees, groenten, aardappels en een kannetje jus. Heerlijk gegeten. Ook zijn we 's avonds nog even naar de pier gegaan en in de arcade rondgekeken, daar is ook altijd volk.

Maandag werd het tijd voor nog een keertje Brighton, mijn oude vertrouwde stadje. Vergeleken met London is Brighton ook niet zo heel groot meer natuurlijk! Weet wel dat het 2,5 jaar geleden toch een indrukwekkende stad was voor me ;) In Brighton zijn we de Lanes doorgelopen, ontbijtje op bij de Wetherspoon en nog wat gewinkeld hier en daar. 's Middags, op de terugweg, kwamen we langs Birling Gap, de beroemde plek van the 7 sisters. Altijd mooi om daar terug te komen, adembenemend landschap! Daar even de heuvel af en op gelopen en genoten van het uitzicht. Aan het eind van de middag zijn we aan het koken gegaan, een lekker mixje van aardappelen, bakgroenten en Engelse cod. 's Avonds, erg verrassend, weer naar de pub in Eastbourne voor een pint.

Dinsdag, de laatste dag met m'n ouders. We zijn richting Lewes gereden, een mooi stadje aan een rivier. Daar hebben we eerst boodschappen gedaan en koffie gedronken, daarna het stadje een beetje verkend. Toen werd het helaas weer tijd om terug te gaan naar Crystal Palace. Zo'n weekend met m'n ouders en aan zee beviel me toch wel erg goed!
Het afscheid was dan ook weer niet al te makkelijk, het went zo snel om weer in gezelschap te zijn. Maar back to reality, het is weer tijd om aan de slag te gaan. Ik wil m'n ouders bedanken voor het geweldige weekend en de moeite die ze voor me doen! Dat waardeer ik echt.

Ik hou jullie snel op de hoogte wanneer het nieuwe project van de grond komt, ik ben benieuwd. Heb wel weer zin om een nieuwe frisse start te maken!

En verhalen uit Nederland zijn ook altijd welkom natuurlijk! Heb wat meer vrije tijd nu ;)

Liefs, Esther!

  • 20 Oktober 2011 - 16:53

    Inge:

    Heey Es,

    Wat een leuk verhaal weer! Ook herkenbaar! :)
    Heb helemaal weer zin om naar Engeland te komen als ik dit zo lees!
    Hier gaat het goed, het weer is echt herfstachtig.
    Have fun and speak to you soon!

    xxxx Inge

  • 20 Oktober 2011 - 22:08

    Anne:

    Ik kan ook echt niet wachten om langs te komen:) Heb ook wel zin in zo'n weekendje haha het klinkt super goed!! Wanneer kun je weer skypen?? xx

  • 21 Oktober 2011 - 10:17

    Esther:

    Super tof dat jullie willen langskomen natuurlijk :D @Anne en Ine, jullie zijn allebei van plan om eind januari langs te komen he? Zodra d'r iets geboekt is, willen jullie 't alsjeblieft snel laten weten? :) Dan informeer ik degene die nog niet geboekt hebben en kunnen we misschien aparte datums regelen!

    @ Anne, skypen kan ik bijna iedere avond! Kun je vanavond? Anders kan ik zondagmiddag of avond?

    Bedankt voor jullie reacties!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esther

Actief sinds 22 Juli 2011
Verslag gelezen: 138
Totaal aantal bezoekers 18222

Voorgaande reizen:

14 Januari 2016 - 15 April 2016

Indochina

10 Oktober 2015 - 05 December 2015

Cambridge Proficiency in Malta

24 Juli 2012 - 14 Augustus 2012

Arizonian Adventures!

08 September 2011 - 31 Maart 2012

London Life

23 Juli 2011 - 18 Augustus 2011

Rondreis Indonesia

29 April 2009 - 25 Mei 2009

English Course Brighton, UK

Landen bezocht: