Arrived and well! - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van Esther Verlouw - WaarBenJij.nu Arrived and well! - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van Esther Verlouw - WaarBenJij.nu

Arrived and well!

Blijf op de hoogte en volg Esther

26 Juli 2012 | Verenigde Staten, Flagstaff

Hoi iedereen,

Het is dan eindelijk zover, we zijn safe and sound in Arizona! Gisteren vertrok de reisgroep vanuit Schiphol, via London naar de hete vallei van Phoenix. De eerste vlucht ging om 11.40, wat een mooie tijd is als je naar Amerika vliegt... Uiteindelijk kwamen we om 17.10 (local time) in Phoenix aan, wat nog niet het einde van het reisavontuur was! De gehele reis was eigenlijk vlekkeloos verlopen m.b.t. de douane, maar zoals Amerika bekend staat, was de douanecontrole in Phoenix toch iets lastiger en langduriger. In de rij bij de douane werd ik er direct uitgepikt door een vrouw met een hond, lucky me. De hond rook blijkbaar mijn perzik, die ik moest aangeven op m'n landingsformulier. Het viel uiteindelijk wel mee dus... Maar het leuke, na de paspoortcontrole en het interviewtje waarin ze vragen wat je zaken zijn in de US, werd het tijd voor de bagagecontrole. De hele groep mocht uiteraard doorlopen, behalve ik door die stomme perzik. Bij de douane heb ik aangegeven dat ik 'm inmiddels had opgegeten, vroeg de mevrouw wat ik met de pit had gedaan. Hierop vertelde ik dat ik hem gewoon netjes in de prullenbak had gegooid, maar dat was niet goedgekeurd.. Er mogen namelijk geen etenswaren/resten in de prullenbakken gegooid worden daar. Een heerlijk soepel begin dus! Alsnog is al m'n bagage door de scanner heen gehaald, maar ik heb gelukkig mijn peperkoeken kunnen houden (yay!).

Na de busrit met een typische stop over bij een van de vele fastfoodketens langs de snelweg, kwamen we dan rond 22.45 aan op de campus van de NAU in Flagstaff. Alle medepassagiers waren inmiddels helemaal brak en klaar om naar bed te gaan. Daar moesten we helaas nog even op wachten, want we waren naar het verkeerde adres gestuurd. Gelukkig was het juiste adres niet al te ver (gewoon, om de hoek) en hebben we daar zo snel mogelijk ingecheckt, onze bedden opgemaakt en op bed neergeploft. De dorms van de campus zijn prima: het zijn 2persoonskamers, lekker ruim, inclusief koelkast en studiebureautjes. De badkamer wordt gedeeld met een andere kamer, die maar door 1 meisje bewoond werd.. Ikzelf deel de kamer met een Anne (bekende naam!), een leuke meid. De badkamer hadden we gedeeld met Laura, mijn roomie tijdens onze trip naar Las Vegas. Laura is alleen inmiddels alweer verhuisd aangezien ze het alleen slapen maar niks vond en een andere kamer met iemand anders kon delen :)

Na een heerlijk verdiend nachtje slapen werden we om half 11 verwacht op het gebouw van Hotel and Restaurant Management, waar we onze inleiding op het programma kregen. Deze was informatief en ook nog eens humoristisch gegeven. Een goede start van het programma dus. Het is de komende week de bedoeling dat we groepjes van 5 vormen, waarmee we enkele opdrachten maken waarbij vooral gediscussieerd gaat worden en het uitwisselen van verschillende opleidingen en perspectieven centraal staat. Heel leuk allemaal, iets anders dan een Nederlands schoolprogramma en daarbij ook erg tof om the American Way of life te leren kennen.
Naast onze aanwezigheid op de campus heb ik 's ochtends de omgeving in m'n eentje verkend en wat fruit gehaald in de local supermarket. Toch een hele andere manier van leven kom je dan tegen. Ze verkopen werkelijk NIETS in een kleine verpakking, alles komt in large. Ook merk je wel dat een gezonde levensstijl niet erg wordt aangemoedigd, met overal fastfoodrestaurants om de hoek met lage prijzen. Voor mijn 2 appels en bananen in de supermarkt heb ik wel 2 dollar mogen afrekenen... Ik ben erg benieuwd in wat voor shape ik thuis ga komen, haha! ;)
In de middag hebben we vandaag ook de bekende keten Walmart verkend, ook een grote supermarkt. Leuk om te zien hoe die Amerikanen leven tot nu toe... Wat ik tot noch toe aan clichés bevestigd heb zien worden is het feit dat ze zich zo strict aan de regels houden... Al is het volk erg vriendelijk, ze hebben toch een vreemde levensstijl.
Nou, tot zover mijn eerste indruk, ik ben benieuwd wat nog gaat komen de volgende weken. Vanavond gaan we Downtown Flagstaff in voor een hapje eten en ben ik ook erg benieuwd naar de Route 66. Zaterdag gaan we verder met de groep op excursie naar de Grand Canyon, waar we lekker gaan hiken in de hitte!

Ik houd jullie op de hoogte van de avonturen die hier gebeuren en comments en updates over hoe het daar in Nederland aan toegaat zijn uiteraard welkom.

Take care!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esther

Actief sinds 22 Juli 2011
Verslag gelezen: 280
Totaal aantal bezoekers 18223

Voorgaande reizen:

14 Januari 2016 - 15 April 2016

Indochina

10 Oktober 2015 - 05 December 2015

Cambridge Proficiency in Malta

24 Juli 2012 - 14 Augustus 2012

Arizonian Adventures!

08 September 2011 - 31 Maart 2012

London Life

23 Juli 2011 - 18 Augustus 2011

Rondreis Indonesia

29 April 2009 - 25 Mei 2009

English Course Brighton, UK

Landen bezocht: