2nd day: 1000th impression... - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van Esther Verlouw - WaarBenJij.nu 2nd day: 1000th impression... - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van Esther Verlouw - WaarBenJij.nu

2nd day: 1000th impression...

Blijf op de hoogte en volg Esther

27 Juli 2012 | Verenigde Staten, Flagstaff

Hoeveel indrukken kun je opdoen binnen een paar dagen? Ik had me voorgenomen om zo af en toe een reisdagboek bij te houden, maar wat er de laatste dagen allemaal langs is gekomen is te veel. Vandaar dus nog een verslagje van mijn kant ;) Ik vind de States tot nu toe zo bizar, dus er is genoeg over te schrijven.

Gisterenavond heb ik dus zoals ik had gezegd "downtown" Flagstaff verkend, waar we met een groep gezellig zijn gaan eten. Leuk om direct al van de campus af te gaan en de boel te ontdekken. Na een wandeling en de sfeer geproefd te hebben zijn we voor Charly's Pub & Grill gegaan, een aanrader volgens mijn reisgids. Daar werden we bediend door een enorm vriendelijke serveerster, wat niet gek is, aangezien ze daar leven van de tip die ze krijgen. Het is in het openbaar overal te merken dat dit zo is, want je betaalt namelijk voor elke dienst standaard iets extra's dan de prijzen aangeven. Maar al met al een heerlijke salade gegeten, trots op mezelf dat ik tot noch toe me nog niet heb toegegeven aan het overduidelijk aanwezige fastfood. 's Avonds op het centrumplein van Flagstaff werd er gedanst, en zijn we langs de typische Amerikaanse eettentjes weer richting campus gelopen. Een mooie opening van de 3 weken met het reisgezelschap.

Ook al was het een drukke dag en keek ik erg uit om eens goed slaap in te halen, is er toch wel sprake van een jetlag... Rond half 5 's nachts was ik klaarwakker, vroeg op de avond weer doodop. Ik bijt die avonduurtjes toch maar even door, anders ben ik bang dat ik het ritme nooit te pakken ga krijgen.

Met de vroege start vandaag zijn we met z'n allen naar de les gegaan, waar we een paar interessante hoorcolleges mee hebben gekregen over US hospitality & financial crisis en land use management. Na de verplichte lesuren was het tijd om met het groepje bij elkaar te zitten om aan onze opdracht te werken, maar konden we het niet laten om eerst even langs de Starbucks te gaan. Hierna hebben we een gezellig middagje gewerkt, waarop we het eind van de middag maar eens een andere supermarkt zijn gaan uitproberen. Je weet gewoon niet waar je zoeken moet in zo'n supermarkt, zoveel verkopen die gekken. Gelukkig heb ik mijn fruit weer kunnen inslaan, naast ingredienten voor een heerlijk avondmaal dat we met een groep van 8 hebben bereid. We waren niet op de hoogte dat er een keuken was op de campus, al had ik hem vanmiddag tijdens mijn ontdekkingstocht toch gevonden. Alle kookgerei hebben we gelukkig via de receptie kunnen kijken, erg fijn. Zo hebben we dus een goedkope en gezonde avond gehad en spaghetti gekookt. Na het eten ga ik in mijn eentje nog even wandelen om de campus verder te bekijken, al kom ik erachter dat ik alles inmiddels heb gezien. Het is wel een geisoleerd leven zo, als student op een campus. De voorzieningen zijn prima en het onderling contact is ook een pluspunt, maar 's avonds merk ik dat er niets te doen is: er is geen hond op straat. Een ideale kans dus om bij te komen en de komende plannen door te nemen.
Morgen wil ik de route 66 gaan bekijken en een typische snack proberen: de chocolate dipped apple.

Ook voor het laatste weekend wordt het hoge tijd om knopen door te gaan hakken: het boeken van een huurauto kan nu alleen nog duurder worden en de kans op volboeking wordt ook groter... Zoals verwacht, zijn de ideeën erg veranderd aangezien er groepjes zijn gevormd de laatste dagen. De kerels gaan naar San Diego, er gaan een aantal meiden met de Greyhound naar LA, de Duitsers gaan naar San Francisco en mijn "groepje" is opgesplitst in twijfelaars, LA-gangsters en een paar meiden die de rest van Arizona willen gaan verkennen. Ik vind het ook een erg lastige keuze om te maken... Ik ga er zo een lekker nachtje over slapen.

Hoe gaat het bij jullie in Nederland? Vandaag wordt het 30 graden, heerlijk.. Geniet ervan, het is namelijk warmer daar dan hier, haha! Het heeft vandaag zelfs nog een beetje gedrupt...

Take care en tot snel weer!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esther

Actief sinds 22 Juli 2011
Verslag gelezen: 176
Totaal aantal bezoekers 18232

Voorgaande reizen:

14 Januari 2016 - 15 April 2016

Indochina

10 Oktober 2015 - 05 December 2015

Cambridge Proficiency in Malta

24 Juli 2012 - 14 Augustus 2012

Arizonian Adventures!

08 September 2011 - 31 Maart 2012

London Life

23 Juli 2011 - 18 Augustus 2011

Rondreis Indonesia

29 April 2009 - 25 Mei 2009

English Course Brighton, UK

Landen bezocht: