Time flies when one’s having fun... - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Esther Verlouw - WaarBenJij.nu Time flies when one’s having fun... - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Esther Verlouw - WaarBenJij.nu

Time flies when one’s having fun...

Door: estherverlouw

Blijf op de hoogte en volg Esther

16 Januari 2012 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Lieve iedereen!

Hoe was jullie weekend? Ik ben sinds een week weer terug in London en inmiddels is er alweer genoeg gebeurd. Weer volop aan de bak geweest, ben blij dat ik het lekker heb opgepakt inmiddels.

Bij deze weer een niet al te lange update, aangezien ik een halve week geleden ook al heb geschreven. Afgelopen weekend is weer voorbij gevlogen!
Vrijdag vertelde Petri over een Erasmus kroegentocht, dus hebben we spontaan besloten daarheen te gaan. Erasmusfeestjes bevallen altijd erg goed: de mensen zijn er heel open en spontaan en het is lekker internationaal! We zijn de kroegentocht begonnen in Covent Garden, doorgegaan naar Leicester Square, Soho en Shaftesbury Avenue meegepakt en tenslotte weer terug naar Leicester Square. Iedere club had een gratis welcoming shot bij de deur. Aangezien bij het vorige Erasmusfeestje deze shot niet veel voorstelde, hadden we er niks van verwacht. Dat viel gelukkig alles mee! Deze avond hebben we leuke mensen ontmoet, waaronder een Vlaming, Alexander. Grappig om zo toch wat Nederlands tegen te komen iedere keer....

Afgelopen zaterdag hebben Kim en ik een cultureel dagje beleefd. We zijn op pad gegaan naar Knightbridge om het Victoria and Albert museum te bezoeken. Paul had ons een aantal musea aangeraden, dus dat moest natuurlijk ook op m’n to-do list. De laatste weken wil ik buiten stage zoveel mogelijk zien en meemaken van London. Het museum was erg interessant, veel culturen kunnen bekijken.. Helaas viel onder Zuid-Oost Azië geen Indonesië! Balen...
Na het museum zijn we doorgegaan naar Covent Garden, want het was zaterdag... Zaterdagmiddag spelen altijd een aantal strijkers in de markthal en dat is geweldig om te zien. Inmiddels ga ik bijna iedere week er langs, het blijft me boeien. Ook een perfect gepaste aflsuiting van het culturele dagje!
We hadden ons die avond voorgenomen om nog eens te gaan stappen, maar dat is er niet van gekomen door de vermoeidheid. Ik ben samen met Kim nog de pub in Crystal Palace ingedoken voor een paar drankjes, toen werd het tijd voor bed....

Zondag was namelijk ook een grote dag, het volgende punt op de to-do list kon afgestreept worden! Ik ging meedoen aan de “London Friday Night Skate and Sunday Stroll”, bij deze dus de Sunday Stroll. Het zijn een aantal vrijwilligers die iedere vrijdagavond en zondagmiddag – als het weer het toestaat – met een groep gratis de stad door skaten. Iedereen mag meedoen en iedere dag hebben ze een andere route. Deze keer had ik geluk met de route, ze gingen vanuit Hyde Park, via Oxford Street en Marylebone, Regent Street, Shaftesbury Avenue naar Covent Garden! Prachtig om dit af te leggen op skates. De verbazing op de gezichten van mensen die gewoon even aan het winkelen zijn is ook geweldig om te zien. Na een paar uur skaten was ik weer vol energie. Even een douche gepakt in het hotel en door naar de volgende afspraak. We gingen met Alexander wat drinken. Uiteindelijk zijn we in de Wetherspoons bij Trafalgar Square geëindigt, voor de Sunday Roast. Daarna nog een kroegje in Covent Garden bezocht waar – typisch – Hollandse mensen wat aan het drinken waren. Overal kom je ze tegen, die Hollanders. Vandaag weer hard aan het werk, ik hou jullie op de hoogte van de komende to-do punten van het lijstje!

Love,

Esther

• 16 Januari 2012 - 19:18

Inge:

Heey Es,

Weer een leuk verhaal!
    Ben ook erg benieuwd!
    Fijne week en see you soon!