Week 5: aftercare, tourist uithangen en feest! - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Esther Verlouw - WaarBenJij.nu Week 5: aftercare, tourist uithangen en feest! - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Esther Verlouw - WaarBenJij.nu

Week 5: aftercare, tourist uithangen en feest!

Door: estherverlouw

Blijf op de hoogte en volg Esther

18 Oktober 2011 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Lieve iedereen,

Wat een week, wat een weekend! Na bijgekomen te zijn van Sencity London, was het back to reality. Althans, dat dacht ik dus. Dat hoopte ik eigenlijk. Toch nog een paar daagjes genoten van de vrije tijd, en flink de tourist uitgehangen. Na een paar dagen had ik hier ook wel weer genoeg van, ik had de stad inmiddels al goed bekeken. In ieder geval ben ik nu goed voorbereid als de mensen hier gaan langskomen!

Dinsdag heb ik de wissel van de wacht met Kim en Claudia kunnen bewonderen, eindelijk! Dit was toch een aantal keer ingepland maar het werd hem nooit dankzij de drukte. Al had ik de wissel al eerder gezien, kon ik hem dit keer toch niet aan me voorbij laten gaan. 7 maanden hier wonen en niet eens de wissel gezien hebben is ook geen way to go ;) Zoals gewoonlijk is de wissel niet heel bijzonder, maar het kan toch weer van het to-do lijstje afgestreept worden!

Woensdag, weer lekker in m’n eentje op pad! Kim was ‘s ochtends vroeg op om Pascal van het vliegveld op te halen, hij bleef 3 nachtjes slapen bij ons. Ik ben ondertussen nog naar het kantoor gegaan om te internetten en – een poging tot - de voorbereiding voor het nieuwe project uit te voeren. Daarna ben ik in de meest klassieke red bus naar Knightbridge gegaan – langs het Hard Rock Café! – om een bezoekje te brengen aan Harrods. Ik dacht dat ze wel mooie versiering zouden hebben voor kerst, maar dit viel helaas ook tegen. De Harrods arcade was wel mooi uitgerust met kerstcadeautjes maar natuurlijk veel te prijzig. Laat maar zitten dus.
Hierna ben ik op zoek gegaan naar de Beatles Store, deze stond zekers te weten ook op de to-do list! Lekker rondgesnuffeld in het winkeltje en een paar post cards gekocht om toch de winkel te supporten (de rest was, zoals je kunt raden misschien, enorm duur!).

Donderdag was de verjaardag van Kim, enorm gezellig natuurlijk. Ik had een aantal kleine cadeautjes gekocht voor d’r, en dit donderdagochtend afgemaakt met een strawberry cheese cake van de Iceland. Pascal had slingers meegenomen uit Nederland, dus het appartement zag er ook meteen een stuk cosier uit.
Hierna nog een lekkere wandeling gemaakt in Crystal Palace park, en de “ruïnes” ontdekt van het kristallen paleis. Griekse beelden en Egyptische sphinxen staan hier nog overeind. Apart, moet ik zeggen!
Na de middag in het kantoor besteed te hebben, heb ik samen met Claudia een hapje gegeten in het appartement. Ze wilde hier eten, ze had namelijk een enorm cadeau voor Kim bij: een lange spiegel! Moet niet niks zijn geweest om dit met de bus te vervoeren ;)
‘s Avonds werd het tijd voor celebration! We zijn Kim’s verjaardag gaan vieren in Soho, waar we begonnen zijn in gay bar “Ku”. Later zijn we nog “the Zoo” ingeweest, een toffe club waar ze goeie dansmuziek draaien. Heerlijk gedanst en gedronken hier, al was het mannelijk publiek wel erg vervelend af en toe. “Clubbing” hier is zo’n beetje een synoniem voor “proberen te scoren”. Af en toe wel leuk die aandacht, maar soms gaat het toch echt te ver! Maar al met al, een super gezellige avond gehad.

Afgelopen weekend was geen standaard weekend, mijn ouders zijn namelijk op bezoek gekomen! Dit vond ik wel een apart verslag waard, dus mits je geïnterresseerd bent: lees het laatste verslag! En vergeet niet te vertellen hoe het in Nederland ervoor staat ;)

Love, Esther

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esther

Actief sinds 22 Juli 2011
Verslag gelezen: 156
Totaal aantal bezoekers 18226

Voorgaande reizen:

14 Januari 2016 - 15 April 2016

Indochina

10 Oktober 2015 - 05 December 2015

Cambridge Proficiency in Malta

24 Juli 2012 - 14 Augustus 2012

Arizonian Adventures!

08 September 2011 - 31 Maart 2012

London Life

23 Juli 2011 - 18 Augustus 2011

Rondreis Indonesia

29 April 2009 - 25 Mei 2009

English Course Brighton, UK

Landen bezocht: