Vertraagd verslag - vrijdag 3-8 - Reisverslag uit Tempe, Verenigde Staten van Esther Verlouw - WaarBenJij.nu Vertraagd verslag - vrijdag 3-8 - Reisverslag uit Tempe, Verenigde Staten van Esther Verlouw - WaarBenJij.nu

Vertraagd verslag - vrijdag 3-8

Blijf op de hoogte en volg Esther

08 Augustus 2012 | Verenigde Staten, Tempe

- Dit verslag is afgelopen vrijdag geschreven, al ben ik helaas - dankzij de drukte - er nog niet aan toe gekomen om hem te posten. Dus bij deze!

Hallo iedereen! Hoe gaat het daar in Nederland? Hopelijk is alles goed met jullie... Zoals jullie hebben gemerkt, heb ik de laatste dagen vrij weinig laten horen van me: ik moet zeggen dat de tijd ook voorblij vliegt. We zitten met het gezelschap inmiddels weer 1,5 week in the States!

Ik zal mijn week en het programma even voor jullie samenvatten, want we hebben weer meer dan genoeg gedaan! Iedere dag bevalt ook weer, of we nu in de collegezaal zitten of op bedrijfsbezoek zijn. Deze week zijn de bedrijfsbezoeken begonnen, en ik moet zeggen dat dat me wel bevalt. Afgelopen dinsdag hebben we nog les gehad over het VVV (Convention and Visitors Bureau) in Phoenix, en de manager van het motel waar we nu verblijven (Super8 Motels) kwam ook een presentatie geven over hoe hij zijn motel runt.
Na het schoolprogramma ben ik met de jongens “downtown Tempe” gaan verkennen: Mill Avenue. Dit is een straat waar redelijk veel winkels, restaurants en cafés zitten, al komt het niet zo gemoedelijk over als je zou denken. Natuurlijk zijn alle straten hier enorm ruim opgezet, en zijn we midden op de dag van schaduw naar schaduw de straat doorgekropen. Wel hebben we leuke livetentjes gezien voor het weekend, dus daar komen we zeker voor terug! Het eind van de middag werd het tijd om gebruik te maken van de sportpas die we hadden gekregen van de universiteit: we zijn baantjes gaan trekken in het zwembad. Na het zwemmen heb ik een heerlijke salade met ondergaande zon gegeten, heerlijk als die zon verdwijnt. Overdag is het namelijk ruim 40 graden hier (vandaag dus ook weer 42 graden), dus enige koelte is heerlijk. Normaal gesproken ben ik ook niet van de airconditioning, maar hier in het motel staat hij volop te blazen. Gelukkig ben ik er nog niet verkouden van geworden.

Woensdag werd het tijd voor het eerste bedrijfsbezoek: Phoenix Sky Harbor. Dat is het vliegveld in Phoenix. We begonnen met een presentatie, daarna werden we verwelkomt in de brandweerkazerne. We werden daar door de chief rondgeleid: erg interessant. Een paar medestudenten mochten ook in de fire truck zitten terwijl hij naar buiten werd gereden: daar werd op het vliegveld een demonstratie gegeven van de waterstraal die uit zo’n apparaat komt. Ook hebben een paar medestudenten kunnen beleven hoe het is om zo’n paal in de brandweerkazerne te gebruiken, erg leuk.
Na ons bedrijfbezoek zijn we op shoppen uit gegaan: in de Arizona Mills Mall. Dit was erg goed bevallen: winkelen met airconditioning! Het feit dat je niet van winkel naar winkel door de hitte hoeft te strompelen scheelde al erg veel. Ik he book mooie vans (sneakers) gekocht, voor 45 dollar (excl. tax), waar je in Nederland gewoon 80 euro voor afrekent! Een mooie deal dus... Na de Mills Mall en onze boodschappen zijn we weer doorgegaan naar het zwembad van de campus om een aantal baantjes te trekken, heerlijk.

Donderdag was het weer tijd voor een bedrijfsbezoek, dit keer totaal iets anders dan de dag ervoor. Dit keer gingen we naar Casino Arizona, een casino beheerd door een stam van Native Americans, die dus ook hun eigen regels hebben voor hun casino. Het bedrijf was dus een familiebedrijf, maar beheerd door de staat. De winst van het casino werd dus ook gestoken in het onderhouden van de gemeente van de stam. Na een rondleiding door hun luxe resort hotel inclusief spa, discotheek en luxe dakrestaurant, zijn we ook nog even in het casino geweest. Daarna werd het tijd voor een lunch, en wat voor een.. Een buffet dat werkelijk uit alles bestond: Vietnamees, Japans, Europees, Amerikaans, saladebars, verschillende soorten vlees en niet te vergeten een eindeloze keuze aan toetjes. Daar hebben we ons buikje rondgegeten waarop een presentatie van de eigenaar van het casino volgde. Leuk om op zo’n manier te leren ook ;).
Zodra we terug waren bij het Super8 motel hebben we weer de zwemspullen gepakt om wat baantjes te gaan trekken. Ondertussen heb ik met mijn projectgroepje een aantal mensen rond de campus en het zwembad benaderd voor onze laatste schoolopdracht: het produceren van een kort promotiefilmpje voor de ASU (Arizona Sate University, waar we dus tijdelijk aan studeren nu). Verschillende mensen ontmoet en verhalen gehoord, wat altijd leuk is. Wat me toch weer iedere dag opvalt hier, is hoe vriendelijk, spontaan en open de mensen hier zijn.
In de avond hebben we met het groepje ook nog even aan de andere opdrachten gezeten en een presentatie voorbereid voor vrijdag. Daarna werd het tijd om lekker te relaxen bij het zwembad en bubbelbad, en heb ik daarna nog een drankje gepakt bij onze buren op de kamer.

Vrijdag hebben we een lecture gekregen van onze Nederlandse docent over logistiek, waarna we onze voortgang van de opdrachten mochten presenteren. het voorbereiden hiervan met het groepje ging lekker. We zitten qua werk goed op een lijn en werken efficient. We zijn ook als enige groepje bezig met de laatste opdracht - het maken van een promotiefilmpje van een van de aangewezen onderwerpen. Vrijdagmiddag was het na een paar extra interviews voor de promo-film dus ook tijd om te relaxen aan het zwembad. De avonden worden toch altijd iets later dan verwacht hier door de gezelligheid, vandaar dat vrijdagmiddag een mooie gelegenheid was om bij te tanken. Daarnaast hebben we ook overlegd over ons vrije weekend, dat komt er tenslotte ook aan! 's Avonds heb ik bij het zwembad genoten van een roseetje en hebben we een klein kamerfeestje gehouden in het motel. Waarop nu alweer het weekend is aangebroken, bestaande uit een te besteden vrije dag en het langverwachte vertrek naar, of all places: Las Vegas!

Groetjes en tot snel,

Esther