First impressions - Reisverslag uit Sliema, Malta van Esther Verlouw - WaarBenJij.nu First impressions - Reisverslag uit Sliema, Malta van Esther Verlouw - WaarBenJij.nu

First impressions

Door: Esther Verlouw

Blijf op de hoogte en volg Esther

11 Oktober 2015 | Malta, Sliema

Hi iedereen,

De reis is begonnen en de eerste indrukken zijn binnen. Gisteren vloog ik vanuit Eindhoven naar Malta, en wel met de nodige moeite. Ik mocht bij de douane mijn handbaggagekoffertje in een vak doen om zo de afmetingen van de koffer te checken. Mijn koffertje was blijkbaar nét iets te groot, en dat heb ik geweten ook. De mevrouw van de balie stuurde me gelijk naar een andere balie om bij te betalen, tenzij het koffertje andersom wél in de bak paste. Koppig als ik was, zorgde ik er voor dat het rotding zou passen. Een beetje doorduwen en ja hoor, it got stuck. Een Brit heeft me geholpen om het ding er weer uit te halen (aangezien de onderkant van de bak afgesloten was en de enige grip aan de bovenkant de kofferwieltjes waren, érg handig ;) ), maar tevergeefs. Uiteindelijk heeft een andere vriendelijke man mij geholpen en kwam ik er met een waarschuwing vanaf. Vervelend, maar ik zal volgende keer inderdaad een ander koffertje meenemen. Die gedachte moest er blijkbaar nóg een keer ingestampt worden, aangezien ik bij het boarden het koffertje weer in de bak mocht doen. Ik gaf aan dat het paste, maar vrij lastig was om het koffertje er weer uit te halen. Gelukkig vond deze mevrouw het geen probleem dat de hele bak gekanteld moest worden en ik een medepassagier vroeg of hij kon helpen het koffertje eruit te halen. *Sigh*. Oké. Nu op weg.

Eenmaal op Malta aangekomen verliep het soepel, twee ESE studenten en ik werden opgehaald door een chatty chauffeur/manager van de coffee shop van de taalschool
(en nee, niet de Nederlandse definitie daarvan, ik bedoel dus gewoon een koffietentje ;) ). Hij vertelde vol enthousiasme over hoe Valletta European Capital of Culture wordt in 2018 en dat Malta voor de tweede keer op rij CHOGM organiseert: Commonwealth Heads of Government Meeting. Hij vertelde dat eigenlijk Cyprus uitgeloot was om het event te organiseren, maar aangezien zij daar geen zin in hadden, heeft Malta zich “opgeofferd”. Alsof Malta niet al druk genoeg is… Als er mensen zoals the Queen of England langskomen, zal het niet bepaald rustiger op worden op het eiland. Goede promotie.

Tijdens de transferrit kwam ik er trouwens ook achter dat de accommodatie die aan mij was doorgegeven op alle reispapieren, niet door zou gaan. In plaats van een acco midden in de uitgaanswijk Paceville, in dezelfde straat als de taalschool, werd het een appartement in Sliema. Dit ligt dichterbij Valletta, maar betekent wel dat ik met de “schoolbus” mee moet naar St Julians. Ik denk dat dit dan ook het enige nadeel is van de switch, aangezien de rest meevalt. Deze wijk is (relatief) rustiger, heeft betere winkelvoorzieningen, prachtig uitzicht over de baai en Valletta en (score!) een ferry tussen Sliema en Valletta. Die ga ik z.s.m. pakken voor een dagje in de hoofdstad.

We zullen de komende dagen gaan zien hoe het bevalt. Met het appartement heb ik in ieder geval geluk: dit is het enige appartement in het complex met goede wifi, twee koelkasten in plaats van één, en wat ik tot nu toe heb gezien toffe huisgenoten. Er zitten hier nog twee Nederlandse meiden die stage lopen bij een instelling voor gehandicapte kinderen, en daarnaast heb ik goed contact met een kletslustige Colombiaanse. De vierde roomie is Koreaans en momenteel op vakantie, dus het duurt nog even voordat we haar zien. Vandaag ben ik trouwens ook met de Colombiaanse roomie, Tatiana, naar het strand geweest. Zalig om in oktober nog te kunnen afkoelen van de warme zon. Onderwaterfoto’s volgen nog, maar voor nu de foto’s van het appartement en de omgeving. Cheers!

  • 12 Oktober 2015 - 09:03

    Marja Verlouw:

    Hoi Es,

    Leuk verslag, succes vandaag en de komende tijd.
    Go for it.

    Love, ma

Tags: Sliema, ESE

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esther

Actief sinds 22 Juli 2011
Verslag gelezen: 235
Totaal aantal bezoekers 18212

Voorgaande reizen:

14 Januari 2016 - 15 April 2016

Indochina

10 Oktober 2015 - 05 December 2015

Cambridge Proficiency in Malta

24 Juli 2012 - 14 Augustus 2012

Arizonian Adventures!

08 September 2011 - 31 Maart 2012

London Life

23 Juli 2011 - 18 Augustus 2011

Rondreis Indonesia

29 April 2009 - 25 Mei 2009

English Course Brighton, UK

Landen bezocht: