One month countdown to Malta - Reisverslag uit San Ġiljan, Malta van Esther Verlouw - WaarBenJij.nu One month countdown to Malta - Reisverslag uit San Ġiljan, Malta van Esther Verlouw - WaarBenJij.nu

One month countdown to Malta

Door: Esther Verlouw

Blijf op de hoogte en volg Esther

10 September 2015 | Malta, San Ġiljan

Ook al lopen mijn reisplannen ietwat door elkaar, heb ik inmiddels al een tijdje geleden alvast mijn eerste ‘net-afgestudeerd-en-nu-genieten-reis’ geboekt. De reizen die ik komend jaar ga maken horen in mijn ogen niet alleen leuk, maar ook nuttig te zijn. Mijn eerste ‘reis’ lag dan ook behoorlijk voor de hand wat mij betreft: een officieel erkende Engels cursus. Ik heb gekozen voor het Cambridge exam. Het Cambridge exam kun je vrijwel overal doen (ook in NL), maar een aantal weken voorbereiding op het examen en Engels spreken in een Engelstalig en/of –sprekend land is nu net datgene waar ik naar op zoek was.

Ik heb me georiënteerd op verschillende landen (UK, Ierland, NZ, Australië), maar uiteindelijk is het een heel andere keuze geworden: Malta. Ikzelf vind Malta – ondanks dat het klein en overbevolkt is – een prettig eiland. Omdat het een lang koloniaal verleden heeft, zijn er ook diverse culturele invloeden te vinden. Zo hebben de volgende volken Malta veroverd: de Feniciërs, de Romeinen, de Vandalen, de Goten, de Byzantijnen, de islamitische Arabieren, de Normandiërs, de Fransen, en tenslotte de Britten, om in 1974 een onafhankelijke republiek te worden. Toen ik zelf eerder dit jaar op vakantie was in Malta, vond ik dat het eiland drie invloeden had: Brits (bv. de bussen, links rijden, pubs), Italiaans/Siciliaans (een deel van de keuken en de architectuur) en Arabisch (in de taal, en voornamelijk in de heerlijk zoete toetjes ;) ). De Maltese keuken is trouwens heerlijk. Ik zal de komende blogs nog wat ruimte overhouden om het over het eten te hebben want, niet onbelangrijk…

Anyway, de taalcursus zal beginnen op 12 oktober en het Cambridge exam vindt plaats op donderdag 3 december. Zaterdag 5 december ben ik alweer homeward bound. Deze periode lijkt me ideaal om in Malta te vertoeven en de Nederlandse herfst te ontwijken ;). De taalschool heet European School of English (ESE) en ligt in St. Julians (San Ġiljan
voor de Maltesers), het bekende toeristenplaatsje van Malta. Het ligt zelfs in de uitgaanswijk Paceville, met mijn studentenacco op steenworp afstand. Ik heb wat foto’s van de taalschool bijgevoegd om zo een beeld te geven hiervan.

St. Julians zelf ken ik nog niet zo, wat wel zo leuk is voor de 8 weken dat ik hier verblijf. Verder is Malta erg klein en kun je overal gemakkelijk heen. Wel is het fijn dat ik dat deze keer per openbaar vervoer ga doen in plaats van een huurauto, het verkeer vind ik namelijk een enorme drukte en chaos. Tot nu toe zijn mijn favo plekjes op Malta Mdina (ommuurde stad in Middeleeuwse stijl en voormalige hoofdstad van Malta), Rabat (doet wat Arabisch aan), en de hoofdstad Rabat van het eiland Gozo (a.k.a. Victoria). Eens zien wat ik er de komende periode over te zeggen heb. ☺

Ik ben van plan om in de weekenden rustig te genieten van het eiland en dingen te doen waar ik tijdens het vorige bezoek niet aan toe ben gekomen. Een bezoek aan de Blue Grotto staat op de lijst, en duiken moet ook spectaculair zijn blijkbaar. Daarnaast is het gewoon bikkelen, aangezien de klassikale voorbereiding voor het Cambridge exam 32 uur per week inneemt. Het is in ieder geval fijn om in zo’n mooie omgeving een toets voor te bereiden. Ik zie er naar uit en hou jullie via dit blog op de hoogte!

  • 09 Oktober 2015 - 13:43

    Christa:

    Hoi Esther,

    Wat een leuke vooruitblik! Ik had al iets van Wouter gehoord en voordat wij gingen heb je ook wat verteld, maar wat je beschrijft klinkt als een mooie reis! Wonen we allebei op een eiland(je) haha. Heel veel plezier en succes en ik hoop dat je reisverslagen blijft schrijven! :) alvast een goede reis toegewenst! Liefs, Christa

  • 09 Oktober 2015 - 14:22

    Esther Verlouw:

    Hi Christa,

    Thanks voor de lieve reactie! Inderdaad, allebei eilandbewoners ;) Totaal anders maar alsnog iets dat we gemeen hebben, haha. Dankjewel, jullie ook (nog steeds :P) veel plezier en succes op het eiland. Vooral blijven posten op FB, altijd leuk om jullie verhalen te lezen! Geniet nog ff lekker van je vakantie x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esther

Actief sinds 22 Juli 2011
Verslag gelezen: 226
Totaal aantal bezoekers 18203

Voorgaande reizen:

14 Januari 2016 - 15 April 2016

Indochina

10 Oktober 2015 - 05 December 2015

Cambridge Proficiency in Malta

24 Juli 2012 - 14 Augustus 2012

Arizonian Adventures!

08 September 2011 - 31 Maart 2012

London Life

23 Juli 2011 - 18 Augustus 2011

Rondreis Indonesia

29 April 2009 - 25 Mei 2009

English Course Brighton, UK

Landen bezocht: